هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی سازه تبادل خطوط ایستگاه دولت به‌اندازه یک ایستگاه مترو

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

امیر یقطین در آیین افتتاح ایستگاه دولت، رحمت و تکمیل تونل غربی فاز یک خط ۲ مترو شیرازگفت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابجا می‌شود) به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود دارد، در هر تونل یک قطار حرکت می‌کند، در نظر گرفته‌شده است.

او عنوان کرد: بنا به الزامات بهره‌برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش‌سوزی تونل و یا خرابی یک تونل قطار از یک تونل به تونل دیگر را جابجا کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

یقطین ادامه داد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان‌بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش‌ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می‌شد صرفه‌جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه‌فرد است.

یقطین با بیان اینکه ایستگاه امام حسین (ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می‌کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه‌ها برای انجمن بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار