در جریان معاملات امروز ۷ اسفند بازار سهام؛

۳۴۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان ثبت شد.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۷ اسفند شاخص کل بورس با کاهش ۰.۸۱ درصدی و افت بیش از ۱۶ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۴۹ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی به ارتفاع ۷۱۲ هزار و ۴۸۹ واحد رسید تا شرایط منفی را بازار شاهد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۲ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

آسایش در ادامه می‌گوید: در جریان معاملات امروز در نهایت ۳۴۶ میلیاردتومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد. همچنین امروز ۸۵ درصد بازار به عبارتی ۶۴۵ بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

او افزود: امروز بیشترین میزان جریان ورود نقدینگی به صنعت هتل و رستوران اختصاص یافت و بیشترین خروج نقدینگی هم مربوط به گروه محصولات شیمیایی بود. متاسفانه در کل امروز بازار منفی و بی رمقی را مانند چندین روز گذشته شاهد بودیم و به طور کلی عدم شفافیت از آینده و افزایش نرخ بهره‌های بانکی مهم‌ترین دلیل کاهش این روز‌های بازار به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار