آخرین اخبار از وضعیت بارندگی ها در کشور؛ بسته شدن راه بیش از ۲۳۰ روستا در نیکشهر+ فیلم و تصاویر

فعالیت دوباره سامانه بارشی در کشور، علاوه بر آبگرفتگی معابر در برخی از شهرستان ها، فعالیت مدارس را از حضوری به غیر حضوری تغییر داد.

از روز گذشته تاکنون با ورود سامانه شاهد بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور بودیم که این بارندگی ها باعث آبگرفتگی معابر، کاهش دما، مه گرفتگی شده است.

در این بسته خبری آخرین اخبار مربوط به وضعیت مسیرها و بارش در کشور خواهید بود.

نجات یک نفر از سیلاب توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر

محمد رضا کرد معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایرانشهر گفت: بر اثر بارندگی‌امروز و وقوع سیل و آبگرفتگی گزارشی مبنی بر گیر افتادن یک نفر راننده کامیون در رودخانه مسیر جاده‌ای ایرانشهر به مهرستان به جمعیت هلال احمر اعلام شد.

رها سازی ۲۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک در سپیدان

رئیس جمعیت هلال احمر سپیدان گفت: بر اساس گزارش دریافتی مبنی بر گرفتار شدن ۲۲ دستگاه خودرو در جاده سپیدان کمهر و سپیدان ابنو بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان تیم امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر سپیدان در هر ۳ پایگاه عملیاتی این شهرستان با هدف رهاسازی خودرو‌ها و امداد رسانی به سر نشینان خودرو‌ها به محل اعزام شدند.

گردنه‌های برفگیر چهارمحال و بختیاری در محاصره کولاک و مه شدید

هم اکنون به علت برودت هوا، تمامی گردنه‌های برفگیر چهارمحال و بختیاری از جمله رخ، چری، شاه‌منصوری، خلک و گوشنگلی دچار کولاک و مه شدید شده است.

بسته شدن راه بیش از ۲۳۰ روستا درنیکشهر/ یک نفر در روستای بازیگر در محاصره سیل قرار دارد + فیلم

فرماندار نیکشهر گفت: بارندگی‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی بیش از ۲۳۰ روستای بخش‌های مرکزی، آهوران و بنت به مرکز این شهرستان را قطع کرده است.

مجیب حسنی اظهارکرد: بارندگی‌ها راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی، دهستان‌های چاهان، توتان و مهمدان، هیچان، مخت و مهبان و کهیری را قطع و رودخانه های فصلی مزن کور کوچینک، تنگ سرحه، ملوران، شگیم، کشیک و داروکان طغیان کرده و خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و تاسیسات عمومی وارد آمده است.

وی افزود: به دلیل قطعی تلفن‌ها و بسته شدن راه‌ها هیچ اطلاعی از وضعیت و خسارت‌ها در دست نیست.

فرماندار نیکشهر بر ساخت پل بر روی رودخانه محور هیچان به کوچینک، کشیک به داروکان، محور دهستان کهیری، تکمیل جاده نیکشهر به بنت، ساخت پل در مسیر جاده چاهان به زرآباد و سایر محورهای مواصلاتی بخش های مرکزی، بنت و آهوران شد و خاطرنشان کرد: حتی جاده های روستایی از ابنیه فنی و آبنما محروم هستند و در کمترین بارندگی مسیر آنها بسته می شود و هیچ راهی بجز امداد هوایی برای امدادرسانی و انتقال بیماران وجود ندارد.

فرماندار نیکشهر بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب در رودخانه تنگ سرحه در محدوده روستاهای بلپیر و کوشک پل آهنی محور نیکشهر به بنت بسته و تردد در آن ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر در محدوده روستای بازیگر و دینارکلگ در محاصره سیل قرار دارد و به بالای یکی از درختان گز رفته است، تصریح کرد: هر چه سریعتر باید بالگرد به این منطقه اعزام شود تا به این فرد کمک شود.

حسنی دسترسی به روستاهای در محاصره سیل نیکشهر بویژه روستاهای بخش بنت و دهستان مهبان، هیچان و کوچینک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برخی محلات روستای ملوران به دلیل تخریب دیوار حفاظتی سیل بند آسیب دیده اند و آب به برخی از واحدهای مسکونی نفوذ کرده است.

وی گفت: تمامی نیروهای امداد و نجات و اعضای مدیریت بحران در آماده باش و دستگاه‌های سنگین راه‌سازی به مناطق مختلف برای خدمات رسانی اعزام شدند.

برق امامزاده هاشم، سنگر و لاکان رشت قطع است

کیا عاشوری، فرماندار رشت گفت: در پی بارش سنگین برف از شب گذشته تاکنون، برق ۸۰ درصد مشترکان روستای امامزاده هاشم، ۳۵ درصد مشترکان سنگر و ۲ روستای لاکان این شهرستان قطع شده است.

چهار محور استان سمنان به علت برف و بوران مسدود است

رییس پلیس راه استان سمنان با اشاره به تداوم بارش‌ها از عصر یکشنبه تاکنون گفت: چهار محور استان در شهرستان‌های مهدیشهر و شاهرود به دلیل شرایط نامساعد جوی و برف و بوران تا اطلاع بعدی مسدود است.

راههای سمنان

 

کمک هلال احمر همدان به ۳۰ مسافر گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: تیم‌های امدادی استان از روز گذشته تاکنون به ۳۰ حادثه دیده از برف و کولاک امدادرسانی کرده اند.

هلال احمر همدان

 

بسته شدن ۱۵ راه روستایی در استان البرز

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از بسته شدن ۱۵ راه روستایی بر اثر بارش برف خبر داد.

تردد در جاده‌های روستایی قم فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به بارش برف و باران که از روز گذشته (یکشنبه) در استان آغاز شده است گفت: مردم از سفر‌های غیرضروری به جاده‌های روستایی قم پرهیز کنند و در صورت ضرورت سفر، تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

برف محور ۸۰ روستای الیگودرز را مسدود کرد

فرماندار الیگودرز  گت:بارش برف محور ۸۰ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌ و تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

 گردنه‌های گله‌بادوش و امامزاده در الیگودرز به‌دنبال بارش برف مسدود بوده و گشت‌های راهداری در این مناطق مستقر است.

بسته شدن راه الیگودرز

 

خطر ریزش سنگ و بهمن / پرهیز از سفرهای غیر ضرور در جاده کرج - چالوس

رییس پلیس راه البرز اعلام کرد: با توجه به بارش سنگین برف و خطر ریزش سنگ و سقوط بهمن، رانندگان از توقف در حاشیه جاده کرج - چالوس پرهیز کنند.

ریزش سنگ

 

جاده‌های مازندران باز اما برفی

سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به وضعیت جوی، ریزش برف را در محور‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر از جمله سیاه بیشه کندوان، امامزاده هاشم هراز، گدوک سوادکوه و عالی کلا محور کیاسر شاهد هستیم.

جاده های مازندران

 

امدادرسانی به ۱۳۰۰ نفر در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: همزمان با بارش برف وباران در بخش‌های مختلف استان به هزار و ٣١٣ نفر امدادرسانی شد.

جاده‌های اصلی خراسان رضوی یخ‌زده و لغزنده است

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و کولاک برای امروز (دوشنبه) موجب یخ زدگی و لغزندگی همه جاده‌ها بویژه در مسیرهای شریانی و اصلی این استان شده است.

بارش سنگین برف کنارگذر شمالی اراک را مسدود کرد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بارش سنگین برف که از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، مسیر کنارگذر شمالی اراک را مسدود کرد.

ضرورت استفاده از زنجیرچرخ در گردنه‌های برفگیر خراسان شمالی

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان، هم اکنون گردنه‌ها و ارتفاعات، برفی و مه آلود است. برای ترد ایمن در این محورها، همراه داشتن زنجیرچرخ، ضروری است.

بارش برف و مسدود شدن چندین راه روستایی در گیلان

محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بارش برف در محور‌های کوهستانی استان دارای شدت بسیار زیادی بوده و همین امر منجر به مسدودی چندین راه روستایی شده است.

جاده زنجان - تهم به چورزق مسدود شد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:هم اکنون جاده زنجان - تهم -چورزق به دلیل کولاک شدید برف و نبود دید افقی مسدود شده است.

 

بسته شدن راه

محور‌های مواصلاتی دلگان مسدود شدند

رئیس ستاد مدیریت بحران از مسدود شدن محور دلگان به ایرانشهر و دلگان به ذهکلوت خبر داد و گفت: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب‌ها و روان آب‌ها محور‌های مواصلاتی این شهرستان مسدود شده اند.

تردد در ۴ محور خراسان جنوبی تنها با زنجیر چرخ ممکن است

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون تردد در محور‌های بیرجند - اسدیه، سربیشه - نهبندان، سربیشه -ماهیرود و سربیشه - درمیان به دلیل برف و لغزندگی جاده تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

امدادرسانی به ۱۵۰ خودرو گرفتار در برف

روح‌الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی از بعد از ظهر روز شنبه گفت: نیرو‌های راهداری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۰ خودرو گرفتار در برف امداد رسانی کرده‌اند.

دید افقی در آبادان و خرمشهر به ۴ هزار متر رسید

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر همراه با مه رقیق است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۱۲ درجه را نشان می‌دهد که ۱ درجه کمتر از دیروز است.

رودخانه‌های فصلی خاش سیلابی شدند

به دنبال وقوع بارش‌های تند که از حوالی ساعت ۳ بامداد امروز ۷ اسفند ماه در شهرستان خاش آغاز گردید، رودخانه‌های فصلی در این شهرستان سیلابی شدند.

همچنین بارش‌های امروز سبب آبگرفتگی معابر شهر و نقاط روستایی شهرستان خاش گردیده است.

راه دسترسی به دریاچه سردریا از طرف تمندان، سنیب و انجرک نیز پر از چاله‌های عمیق بوده و در شرایط بارش برف محل گذر مناسبی برای گردشگران و طبیعت گردان و خانواده‌های خاشی، زاهدانی و تفتانی نیست که در موقع بارش برف در جوار سردریا تجمع می‌کنند، امید می‌رود، بهسازی و آسفالت این راه گردشگری مورد توجه مسوولان باشد.
فرماندار شهرستان خاش گفت: الحمدلله بارش‌های زمستانی در این موقع از سال سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران شده، زیرا در شرایط دشوار خشکسالی‌های اخیر خواهان کوچ به مناطق آبادتر و برای تامین علوفه دام‌ها در مضیغه بودند.

جاده چالوس به علت ریزش بهمن مسدود است

سرگرد محمد احمدی فرمانده پلیس راه کندوان، با اشاره به برودت هوا و بارش برف سنگین در جاده چالوس به تهران اظهار کرد: حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز، در محدوده ولی آباد ریزش بهمن اتفاق افتاد.

وی افزود: در حال حاضر این جاده برای ایمن سازی و پاکسازی مسدود است.

وی از رانندگان خواست تا برای تردد از سایر مسیرهای استان به تهران استفاده کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خدا را شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
توی تابستون یادمه هواشناسی میگفت پاییز از لحاظ بارندگی خیلی خوب و زمستان کم بارشی داریم ، ولی کاملاً برعکس شد ، پاییز بد و زمستان خوب شد(البته مدل های آمریکا و اروپا هم همین پیشبینی رو برای ایران داشتن ، ولی خواست خدا چیز دیگری بود)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
هزاران هزار خدا شکربه خاطر این نعمت با ارزش ؛اللهی شکرت