جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی محلی غرب کشور در دهلران برگزار شد

جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی با حضور تیم‌هایی از استان‌های غرب کشور و به میزبانی شهرستان دهلران در روستای حاضرمیل برگزارشد.

اجرای مسابقات بازی‌های بومی و محلی از جمله دال پلان، تیروکمان سنگی و هفت سنگ و پخت و پز غذا‌های محلی از برنامه‌های جشنواره آئینی اقوام و بازی‌های بومی در روستای حاضرمیل دهلران در ۲ بخش آقایان و بانوان بود.

فرماندار ویژه شهرستان دهلران، در این جشنواره با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند، اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی واراده مردم در تعیین سرنوشت خود است.

لطیف صادقی با اشاره به اهمیت انتخابات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تمهیدات لازم برای انتخاباتی باشکوه در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.

رئیس حوزه انتخابیه دهلران یازدهم اسفندماه را رویدادی مهم ذکر کرد و افزود: در این رویداد مردم نقش آفرین خواهند بود و این نقش آفرینی با حضور گسترده مسیر خواهد شد.

صادقی از همه مردم حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای خلق حماسه مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای دعوت کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دولت شاهد تحول در زیرساخت‌های ورزشی در همه شهرستان‌های استان هستیم.

شهاب شهبازی برگزاری این جشنواره را گامی در جهت احیای بازی‌های بومی و محلی ذکر کرد و گفت: چنین جشنواره‌هایی موجب تقویت بازی‌ها و سنت‌های محلی و به نوعی تبادل فرهنگی است.

این جشنواره با حضور مدیرکل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مشاور استاندار ایلام در امور جوانان، معاون فرهنگی مدیر کل ارشاد، معاون امور عشایر استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار