اهمیت اعتبارسنجی اصولی در سرعت پرداخت تسهیلات چه میزان است؟

کارشناس اقتصادی گفت: اعتبارسنجی اصولی علاوه بر کاهش تبعیضات در افزایش سرعت پرداخت تسهیلات هم موثر خواهد بود.

سیاوش غیبی‌پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهمیت اعتبارسنجی در شبکه نظام بانکی گفت: یکی از راه‌های مورد استفاده برای پرداخت تسهیلات اعتبارسنجی است؛ اقدامی که نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشور‌ها نیز مرسوم است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: اعتبارسنجی اصولی و دقیق علاوه بر کاهش تبعیضات به سبب اطمینان خاطری که به نظام بانکی برای بازپرداخت تسهیلات توسط متقاضیان می‌دهد، می‌تواند در سرعت و روند پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات خرد موثر واقع شود.

او می‌گوید: بنابر اعلام بانک مرکزی بناست مدل اعتبارسنجی جدید رونمایی شود. در مدل جدید بناست که گزینه‌های مختلفی از جمله جرایم رانندگی هم لحاظ شود تا علاوه بر افزایش ضریب اطمینان، ریسک‌های عدم بازپرداخت را هم کاهش دهد، موضوعی که می‌تواند به سود متقاضیان باشد البته که همواره نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌ها حائز اهمیت است.

پیش از این مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: یکی از پروژه‌هایی که به شدت این روز‌ها جای آن خالی است و به امید خدا در سال ۱۴۰۲ اتفاق خواهد افتاد بحث اعتبارسنجی است که در حوزه تسهیلات خرد شاهد روان شدن خواهیم بود و همچنین نگرانی بانک‌ها از نکول رفع می‌شود. پوشش اعتبارسنجی در مدل جدید از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد و دقت آن از ۶۰ درصد به حدود ۸۰ درصد می‌رسد. در روش جدید عواملی همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، بدهی بانکی و سجلد محکومیت بانکی بررسی‌می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
بهتره اولش سیستم راهور رو درست کنید چون همیشه خطا داره
Iran (Islamic Republic of)
کار درست
۱۷:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
از وقتی که اعطاء وام.مجازی و آنلاین شده خیلی به نفع مردم شده چون دست مافیای وام کوتاه شده و نمیتونن سلیقه ای و یا گاها مقرضانه اعمال نظر و نفوذ کنن . من باورم نمیشد وقتیکه وام امتیازی از بانک مهر ایران گرفتم یک هفته نشد که درخواست دادم و وام به حساب ریخته شد اونم با اعتبار سنجی و فقط یک ضامن. اگر روال گذشته بود مطمئن باشید چند ماه اسیر بودم و خدا میدونست چقدر سنگ مینداختن جلو پا و بهانه بنی اسرائیلی می آوردن. خدا خیرش بده هر کسیکه بانی آنلاین شدن وام ها شده. البته من سه ماه پول خوابوندم و منتظر موندم
Iran (Islamic Republic of)
دکالی
۱۵:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
چه خوب میشه ازگچاضامن کارمندبیاریم
حساب یارانه ضامن قبول کنید...
مردم گناه دارند
آخرین اخبار