آب پایدار در ۱۷۳ روستای زهک جریان دارد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: در میان ۱۸۳ روستای زهک، در حال حاضر تنها ۱۰ روستا با تنش آبی رو به رو هستند که تلاش برای پایداری و تداوم خدمات مطلوب به آنها با قوت ادامه دارد.

غلامحسین لکزائیان‌پور گفت: مدیریت و پرسنل شرکت آب و فاضلاب، با جدیت تمام و تلاش شبانه روزی ضمن پیش بردن پروژه‌های تعریف شده برای تأمین آب منطقه سیستان، در حال مدیریت بهینه ذخایر آبی باقی‌مانده در چاه‌نیمه هستند تا مردم دچار بحران آبی نشوند.

وی، از راه‌اندازی آزمایشی چاه‌های حفر شده در منطقه زهک توسط آب منطقه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای مدیریت تنش آبی، حفر چاه‌های آب و بهره‌گیری از سفره‌های زیر زمینی توسط آب منطقه‌ای بوده که بعضی از این چاه‌ها به طور آزمایشی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی، شرایط آبی منطقه را نامطلوب برشمرد و گفت: در کنار انجام این اقدامات گسترده که جهت جلوگیری از بروز بحران با سرعت در حال اجرا است، می‌طلبد تا مردم نیز با مدیریت بهینه مصرف و خودداری از برداشت‌های غیرمجاز از شبکه برای مصارف غیر شرب، ما را در این شرایط سخت همراهی کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک، در ادامه بیان کرد: در حوزه روستایی شهرستان زهک ۱۸۳ روستا و مجتمع روستایی وجود دارد که از این تعداد در حال حاضر حدود ۱۰ روستا دچار تنش آبی هستند و تا زمان پایدار شدن کامل شبکه آب آشامیدنی، این روستاها با ۱۱ دستگاه تانکر، به صورت مداوم آبرسانی سیار می‌شوند.

لکزائیان‌پور ادامه داد: همچنین در کنار این اقدامات اکیپ‌های اتفاقات، تعمیر و نگهداری شبکه آب نیز بصورت مداوم در حال پایش شیرآلات و اتصالات شبکه و خطوط انتقال آب روستاهای دچار تنش آبی هستند تا مشکلات این روستاها مرتفع شود.

وی، یکی از دلایل هدر رفت آب در سطح شهرستان را وجود انشعابات غیرمجاز دانست و گفت: برای مقابله با این مشکل دو اکیپ اجراییات شهرستان و استان در منطقه به طور مداوم برای شناسایی این انشعابات در حال پایش شبکه‌های توزیع آب هستند تا جلوی برداشت‌های غیرمجاز شبکه گرفته شود.

لکزائیان‌پور با اشاره به بروز حادثه در خط انتقال زهک که چندی پیش اتفاق افتاد، بیان کرد: از اینکه به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام حادثه، شهروندان زهک دچار مشکل شدند، عذرخواهی می‌کنیم و جا دارد از طریق این تریبون، از صبر، شکیبایی و همراهی مردم شهرستان با شرکت آب و فاضلاب تشکر کنم.

وی در پایان از همراهی و همدلی مردم در شرایط حساسِ کنونی قدردانی کرد و خواستار تداوم این همراهی با شرکت آب و فاضلاب در جهت مدیریت شبکه و رفع مشکلات آبی شد.

 

برچسب ها: آب شرب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار