روایت آکسیوس از پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش‌بس غزه

وبگاه خبری آکسیوس می‌گوید میانجیگران طرح جدیدی برای آتش‌بس در غزه پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است اجازه گذار به مذاکرات با جزئیات بیشتر را بدهد.

یکی از خبرنگاران وبگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه می‌گوید آمریکا، قطر، مصر و رژیم صهیونیستی در مذاکرات پاریس بر روی چارچوب جدیدی برای توافق احتمالی و برقراری آتش‌بس در غزه توافق کردند. 

به گزارش روزنامه الاهرام مصر، چارچوب جدید برای مبادله اسرای فلسطینی و گروگان‌های صهیونیست توسط  میانجی‌های آمریکایی، قطری و مصری ارائه شده است.

رسانه‌های صهیونیست نیز گزارش دادند که پیشرفت در مذاکرات پاریس ممکن است منجر به آغاز گفتگو در خصوص یک توافق با جزئیات بیشتر شود که تعداد و هویت اسرای فلسطینی را هم در بر می‌گیرد. 

گفته شده کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) یا فردا در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد تا چارچوب جدید را دریافت کرده و در مورد پیشبرد آن تصمیم‌گیری کند. 

گفتنی است، مذاکرات آتش‌بس در غزه از روز گذشته در پاریس از سر گرفته شده و در آن سران بین‌المللی و منطقه‌ای در تلاش هستند که پیش از رسیدن ماه مبارک رمضان، به یک توافق در خصوص وضعیت غزه دست یابند. در این نشست عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعاتی مصر، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، ویلیام برنز رئیس سیا، دیوید بارنیا رئیس موساد و رونن بار، مدیر آژانس امنیت رژیم صهیونیستی (شاباک) حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار