نشان حد مجاز آلاینده‌ها نمادی برای سلامت تولیدات کشاورزی سمنان

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نشان حد مجاز آلاینده‌ها با هدف حمایت از محصول سالم در تولیدات کشاورزی به منظور کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌ها صادر می‌شود.

مجید حیدریان سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: بیش از یک هزار استاندارد اجباری کالا در کشور وجود دارد و اغلب مواد غذایی تولیدی به روش صنعتی مشمول استاندارد اجباری است. فرآورده غذایی که مشمول استاندارد اجباری نباشد، حق تولید، توزیع و فروش ندارد و سازمان استاندارد از آن جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: واحد صنعتی‌ای که بخواهد در زمینه تولید فرآورده‌های غذایی فعالیت داشته باشد، در مرحله نخست باید پروانه استاندارد دریافت و سپس به تولید انبوه و توزیع اقدام کند.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد بر واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در طول فعالیت بازرسی دارد و نمونه‌برداری سرزده انجام می‌دهد و در مراکز عرضه نیز بررسی می‌شوند و نتایج نظارت‌ها و نتیجه آزمایش‌ها می‌تواند منجر به ابطال پروانه و معرفی به مراجع قضایی و پلمب محصول تولیدی خارج از استاندارد شود.

این مسوول گفت: به منظور حمایت از محصول سالم، استاندارد تشویقی «نشان حد مجاز آلاینده‌ها» در محصولات کشاورزی با هدف کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌ها در تولید محصولات خام کشاورزی و رعایت مقدار مصرف آن‌ها با حدود مجاز ذکرشده در استاندارد‌های ملی، صادر می‌شود.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: «نشان حد مجاز آلاینده‌ها» در محصولات کشاورزی بر اساس دستورالعمل‌ها، برای انواع محصولات خام کشاورزی زراعی، باغی، گلخانه‌ای و قارچ خوراکیِ تولید و بسته بندی شده در داخل کشور، کاربرد دارد و به درخواست کشاورز این استاندارد تشویقی بررسی و صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.