تشکیل ۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری

۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در پلیس فتای چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فضای مجازی در بین همه افراد و استفاده از این ظرفیت برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی گفت: ۳۰ پرونده تخلف انتخاباتی در پلیس فتای استان تاکنون تشکیل شده است.

وی افزود: بیشتر تخلفات ثبت‌شده در زمینه تبلیغات زودهنگام و رعایت نکردن اخلاق انتخاباتی است که ۱۵ پرونده از این تعداد از زمان آغاز تبلیغات نامزد‌ها تشکیل شده است.

عسگری اظهار کرد: در ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تکالیفی بر پلیس فتا محول شده است، برای نمونه درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزد‌های انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و ضابطان قوه قضاییه موظف به رصد موارد یاد شده و جلوگیری از آن هستند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در سال‌های گذشته برای شکایت، شاکی خصوصی نیاز بود، اما در قانون جدید، نامزد حق دارد پاسخ خود را اعلام کند و رسانه‌ها موظف به چاپ و نشر آن مطب تا ۲۴ ساعت هستند و در صورتی که خبر و اطلاع‌رسانی نادرست در سایر رسانه‌ها از منبع یک رسانه کار شده باشد، رسانه‌ای که خبر اولیه را منتشر کرده است باید هزینه چاپ جوابیه را پرداخت کند.

عسگری افزود: فرد متخلف به مجازات درجه ۶ ماده ۱۹ قانون مجازت اسلامی به استثناء حبس محکوم می‌شود.

وی اظهار کرد: پلیس فتا و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز برای آموزش افراد کلاس‌های آموزشی و دوره‌های توجیهی با هدف بیان باید و نباید‌ها برای مخاطبان برگزار کرده است.

عسگری گفت: دوره‌های آموزشی نیز برای داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای ستاد‌های انتخاباتی و فضای مجازی استان برگزار شد و کارشناسان پلیس فتا با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به تشریح قوانین و تخلفات انتخاباتی برای نامزد‌ها پرداختند.

وی ادامه داد: پلیس فتا فضای مجازی را با دقت رصد می‌کند و در صورت بروز تخلف، طبق قانون با افراد خاطی برخورد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.