جابه‌جایی مسافر در همدان ۲۳ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مهرداد آهکی از جابجایی ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۷۷ مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در استان خبر داد و گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

او گفت: در مجموع این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۵۳ هزار و ۱۷۸ مورد سفر جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری استان همدان گفت: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

مهرداد آهکی در ادامه به فواید اقتصادی استفاده از خودرو‌های عمومی اشاره و گفت: کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار از جمله مزیت‌های اقتصادی استفاده از خودرو‌های عمومی است.

این مسئول همچنین به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودرو‌های عمومی اشاره و گفت: استفاده از خودرو‌های عمومی به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند، افراد در وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانند با یکدیگر گفتگو کنند و از تجربیات یکدیگر بیاموزند.

آهکی گفت: استفاده از خودرو‌های عمومی به افزایش حس مسئولیت اجتماعی افراد کمک می‌کند و همچنین افراد با استفاده از خودرو‌های عمومی به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برای نسل‌های آینده کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.