زارعی: مالکیت مشترک سرخابی‌ها تا اواسط فروردین باید حل شود/ کسب مجوز حرفه‌ای اولویت ۲ باشگاه نیست

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره آخرین وضعیت مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه مالکیت مشترک سرخابی‌ها باعث می‌شود که یکی از این ۲ تیم فصل آینده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند، اظهار کرد:  بحث مالکیت مشترک که به هر ۲ تیم اجازه نمی‌دهد که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و یکی از تیم‌ها باید حذف شود تا دیگری شرکت کند به هیچ عنوان صحت ندارد.

زارعی درباره اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند با مالکیت مشترک در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، گفت: خیر، با این وضعیت مالکیت مشترک این ۲ تیم نمی‌توانند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. از زمانی که بنده مسئولیت این کمیته را برعهده گرفتم سعی کردم که راه حلی برای موضوع مالکیت مشترک پیدا کنم. ما با کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسات متمادی داشتیم و سال گذشته دوستان را مجاب کردیم که مالکیت مشترک سرخابی‌ها در دست اقدام در فدراسیون فوتبال و دولت هست. پروسه‌ای که سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش به ما اعلام کردند سال گذشته به‌ای اف سی اعلام کردیم که ۱۰ درصد سهام این ۲ باشگاه ارائه شده است و بخشی از سهام هم ارائه می‌دهند و فراخوان دادند تا متقاضی پیدا شود و خریداری کند.‌ای اف سی با این توضیحات سال گذشته پذیرفت که مالکیت مشترک سرخابی‌ها مانعی برای کسب مجوز حرفه‌ای این ۲ باشگاه نباشد.

او افزود:‌ای اف سی می‌گوید همان قولی که پارسال به من دادید را امسال می‌خواهم عملی اش را ببینم و اکنون بگویید وضعیت مالکیت مشترک سرخابی‌ها چه تغییری کرده است. متاسفانه تا این لحظه اسناد و مدارک نشان می‌دهد که مالکیت سرخابی‌ها تغییری نکرده است و اگر به همین منوال باشد مشکلات زیادی را خواهیم داشت.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه ۴ باشگاه عربستانی مالکیت مشترک دارند، چرا آن‌ها به مشکل نمی‌خورند، گفت: در مورد این باشگاه‌ها اطلاعاتی ندارم تا اظهار نظر کنم. آنچه که در رسانه‌ها منتشر می‌شد با واقعیت متفاوت است.   اما یکسری اطلاعات دارم، درست است که باشگاه‌های عربستانی از یک صندوق سرمایه گذاری وام‌هایی دریافت کردند، اما مکانیزم کنترل این باشگاه‌ها با هم متفاوت است.

او درباره اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حل مشکل مالکیت مشترک خود تا چه زمانی فرصت دارند، گفت: تا نیمه فروردین ماه فرصت دارند. وظیفه فدراسیون فوتبال در صدور مجوز حرفه‌ای بحث ممیزی هست و در کنار آن مشاوره هم می‌دهیم. تاج به هر کسی که مسئولیتی در این زمینه دارد اطلاع رسانی کرده است که اگر این مسئله حل نشود مشکلات زیادی برای این ۲ باشگاه به وجود می‌آید و به طبع آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پیش می‌آید. اطلاع رسانی به سازمان بالاتر از وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی صورت  گرفته است و یک عزم جدی می‌خواهد که این مشکل حل شود. من هم می‌دانم که همه مسئولان دوست دارند این مشکل حل شود.

زارعی درباره اینکه نگرانی دیگری برای کسب مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال وجود دارد، گفت: بله، نگرانی‌های زیادی برای این ۲ باشگاه داریم و یکی از این نگرانی‌ها این است که اخذ مجوز حرفه‌ای اولویت این ۲ باشگاه نیست.   من بیشتر برای این ۲ باشگاه حرص می‌خورم و انگار نه انگار دلسوزی در این ۲ باشگاه وجود دارد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه سرخابی‌ها بدهی دارند، گفت:  بدهی‌هایی که دارند تهدید کننده نیست، اما بدهی‌هایی که دادند دوستان زحمت نمی‌کشند بارگذاری کنند تا خیال همه را راحت کنند. متاسفانه پرونده پرداخت طلب استراماچونی و رادوشوویچ از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سامانه بارگذاری نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار