کشف انگشتر طلای ۱۵۰۰ ساله سلطنتی

یک انگشتر طلای کمیاب به واسطه کاوش یک فرد در دانمارک کشف شد؛ براساس تحقیق‌های انجام شده احتمالا این انگشتر متعلق به یک خانواده سلطنتی ناشناخته است.

«لایوساینس» نوشت، «لارس نیلسن» یک انگشتر طلای نفیس و بزرگ را که برای ساخت آن از یک سنگ نیمه‌قیمتی سرخ استفاده شده است حین کاوش در محوطه‌ای واقع در «یوتلاند» کشف کرده است. قدمت این انگشتر به قرن پنجم یا ششم میلادی بازمی‌گردد.

محققان موزه ملی دانمارک به این نتیجه رسیدند که این شیء از «اهمیت تاریخی» زیادی برخوردار است و احتمالاً متعلق به یک خانواده سلطنتی مرتبط با «مروونژی‌ها»، سلسله‌ای از پادشاهان فرانکی است که در فاصله قرن پنجم تا هشتم میلادی بر بخش‌هایی از فرانسه، بلژیک و آلمان کنونی حکومت می‌کردند.

«کریستین پامرگارد»، باستان‌شناس و مدیر موزه ملی دانمارک با انتشار بیانیه‌ای درباره این اکتشاف توضیح داد: «این انگشتر طلا احتمالا یک انگشتر زنانه است و احتمالا به دختر یک شاهزاده تعلق داشته که با شاهزاده‌ای در این منطقه ازدواج کرده بود.»

محققان تاریخچه احتمالی سلطنتی این انگشتر را با توجه مهارتی که در ساخت آن به‌کار رفته است، همچون خطوط منحنی که در قسمت زیرین به خوبی حکاکی شده، مطرح کرده‌اند. ویژگی‌هایی که در ساخت این انگشتر دیده می‌شود در اغلب اشیاء فرانکی نیز وجود دارد.

سنگ قرمز این انگشتر همچنین سرنخ‌هایی از مالک آن را آشکار می‌کند. این نوع سنگ‌های مشابه نمادی از قدرت در شمال اروپا محسوب می‌شدند، این درحالی است که حلقه‌های طلای مروونژی‌ها معمولاً با یک سکه یا پلاک ساخته می‌شدند. بر این اساس محققان توضیح دادند که این حلقه قرار بود به عنوان نماد قدرت در شمال اروپا استفاده شود.

این انگشتر در فاصله چند کیلومتری از محل کشف مجموعه دیگری از آثار تاریخی از جمله سکه‌های طلا و نقره و ظروف سفالین که پیش‌تر پیدا شده بودند، کشف شده است. بر همین اساس محققان نتیجه گرفتند که این انگشتر گم نشده و به عمد در آن محوطه قرار داده شده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: انگشتر ، سلطنتی ، دانمارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : می خوایم بدونیم مگه روی این انگشتر تاریخ ساختش رو نوشته اند که می گویید این انگشتر طلا مال ۱۵۰۰ سال قبل است و مال به اشراف زاده آقازاده است شاید این طلا از دست یه دختر بچه مهاجر به کشورتان مال همین یکی دو سال گذشته افتاده و با شرایطی رفته زیر خاک گل سنگ مدفون شده حالا شما پیداش کردید می گویید این مال ۱۵۰۰ سال قبل است !!! آره ارواح عمه همگیتون تو گفتی ما هم باورمون شد !!! با چه منطقی و چه اصل اصولی می گویی این انگشتر مال ۱۵۰۰ سال قبل است؟!!! طلا که طلاست نگین انگشتری هم که بسیار زیاد است شبیه این نگین انگشتری آخه گلابی یه چیزی بگو که به عقل خرد شعور مردم دنیا توهین نکنید حالا اگر کتیبه یا لوحی بود یا ضرب سکه طلایی بود می گفتیم ای شاید درست بگویی ولی این انگشتر طلا با اون نگینش در افغانستان پر است در آفریقا پر است غیر از اینه که با این کارتون می خوای دلالی فروش میلیون دلاری راه بندازید و بزرگ نمایی می کنید احمق اونایی هستند که حرفهای شما دلالهای شامورتی بازان زیرخاکی رو باور می کنند ازتون می خرند .
آخرین اخبار