در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سالیانه ۸۰ هزار زندانی مهارت کسب می‌کنند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: سالیانه ۸۰ هزار نفر از زندانیان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند.

رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهارت آموزی در زندان در حال انجام است و پس از کسب مهارت در محیط کار به صورت حرفه‌ای مشغول کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ الزامی برای مهارت و اشتغال زندانیان وجود ندارد گفت: زندانیانی که مهارت کسب می‌کنند پس از آزادی برای ادامه فعالیت خود می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و کارآفرین شوند.

مطهر نژاد گفت: سالیانه ۸۰ هزار نفر از زندانیان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت می‌کنند و هیچ اجباری به مهارت آموزی و اشتغال توسط زندانیان در زندان‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در خصوص پرداخت حقوق به زندانیان گفت: در سه سال اخیر تلاش کردیم حقوق و دستمزد زندانیان افزایش داشته باشد و اکنون میزان حقوق پرداختی از ۳ میلیون تومان تجاوز کرده است.

وی افزود: محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد مانند اینکه همانند کارگران بیرون از زندان به طور ۸ ساعته نمی‌توانیم از زندانیان شاغل در کارگاه‌ها استفاده کنیم.

مطهر نژاد در خصوص تولید پابند الکترونیکی گفت: ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که ۱۰ هزار پابند الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته و برای ۳۰ هزار پابند هنوز حکم صادر نشده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: با درخواست زندانی هیچ مانعی برای پرداخت حقوق زندانی به خانواده‌اش وجود ندارد.

برچسب ها: مهارت ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
کار بکنید که جرم و جنایت تو کشور کمتر بشه. نمیخواد بگید ما اینقدر زندانی رو مهارت کار میدیم. وقتی جرم و جنایت کم بشه مردم خودشون میتونن برن مهارت یاد بگیرن. اگر میگفتین هر ساله اینقدر از جرم در کشور کمتر میشه خیلی منطقی تر و دلنشین تر بود تا بگید آموزش کار بهشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
حرفه ایی که یاد میگیرن در بیرون بازار کار داره که دوباره به جاده خاکی نزنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
مگرچقدر زندانی داریم
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۰:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
ایول داری
آخرین اخبار