هزینه حدود یک‌هزار میلیارد ریالی برای ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

حدود یک‌هزار میلیارد ریال در پنج سال گذشته برای درمان اتباع خارجی در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان هزینه شده است.

محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون حدود یک‌هزار میلیارد ریال هزینه ارائه خدمات درمانی برگشت ناپذیر به اتباع خارجی و فاقد هویت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.

وی ادامه داد: در سیستم بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان، سالانه ده‌ها میلیاردها تومان برای درمان اتباع خارجی غیر مجاز و افراد بی هویت هزینه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: صرف این هزینه های غیرقابل بازگشت که هیچ‌گونه منبع جبرانی برای آن در نظر گرفته نشده باعث شده است تا فشار اقتصادی شدیدی به بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرمجموعه تحمیل شود.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات بهداشت و درمان بدون در نظر گرفتن ملیت و نگاه انسان دوستانه ارائه می شود، در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا روال کار پرداخت کامل هزینه های خدماتی توسط اتباع خارجی است.

مومنی افزود: در پنج سال گذشته به حدود ۳۵ هزار نفر از اتباع خارجی و فاقد هویت خدمات درمانی شامل خدمات اورژانسی، جراحی، ارتوپدی، دیالیز، سرطان تشخیصی و بستری ارائه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر حوزه درمان، در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها نیز واکسیناسیون فلج اطفال، کرونا، سرخک و سرخجه، مراقبت های مادران باردار و سایر بیماری های واگیر و غیرواگیر به صورت رایگان به اتباع غیرایرانی و فاقد هویت ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
پول ملت ایران را خرج یک عده خائن فراری نکنید
آخرین اخبار