معاون استاندار کرمان:

عملیات خیبر، معادلات نظامی دشمن را به هم ریخت

بیگ زاده گفت: عملیات خیبر معادلات نظامی دشمن را به هم ریخت و دشمن با شکست سنگینی مواجه شد.

به مناسبت سوم اسفند ماه سالروز عملیات خیبر، علی بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در جمع رزمندگان این عملیات در اداره کل آموزش و پرورش استان حضور یافت.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: عملیات خیبر در منطقه هور‌الهویزه به مساحت هزار کیلومتر مربع و جزیره مجنون شمالی و جنوبی به وسعت ۲۰۰ کیلومتر مربع انجام شد که از عملیات‌های آبی و خاکی است.

بیگ‌زاده افزود: لشکر‌های متعددی در این عملیات از جمله لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی شرکت داشتند و در این عملیات، ۲۳ یگان عراق منهدم شد و بیش از ۱۵ هزار کشته و زخمی داد.

وی بیان داشت: عملیات خیبر، معادلات نظامی دشمن را به هم ریخت، ایران به خاک عراق ورود کرد و جزایر مجنون شمالی و جنوبی را فتح کرد و صدام حسین با احساس ترس شدید در پیامی به سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که عراق خاکریز دفاع از آن ها است.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: در این عملیات، دشمن بخاطر شکست سنگین به طور وسیع از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ماهرالرشید از فرماندهان عراق اعلام کرد که عملیات خیبر از آنچه فکر می‌کردند، سخت‌تر است.

وی گفت: رزمندگان اسلام در مقابل تک‌های دشمن برای بازپس‌گیری جزایر مجنون جنوبی و شمالی دفاع جانانه کردند.

بیگ‌زاده از فرماندهان شهید عملیات خیبر، شهیدان همت و باکری یاد کرد و گفت: پل خیبر از شاهکار‌های مهندسی جنگ بود و اگر از جان‌گذشتگی این شهیدان نبود، موفقیت عملیات خیبر حاصل نمی‌شد.

 وی به رویداد مهم انتخابات ۱۱ اسفند نیز اشاره داشت و گفت: بزرگ ترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۲ انتخابات است و مردم شریف ایران اسلامی با شرکت در انتخابات، موجبات یاس و نامیدی دشمنان ملت بزرگ ایران را فراهم خواهند کرد و موجب خوشحالی دوستداران انقلاب اسلامی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار