ترویج فرهنگ کتابخوانی در مجومرد با برگزاری دوره‌های تحلیل کتاب

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: دوره‌های تحلیل کتاب‌های مختلف با هدف ترویج کتابخوانی در کتابخانه امام رضا (ع) مجومرد برگزار می‌شود.

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به همت انجمن دوستان کتاب مجومرد و کتابخانه عمومی امام رضا (ع) هر دفعه یک کتاب تحلیل و بررسی می‌شود.

او گفت: این هفته تحلیل و بررسی رمان عزاداران بیل، نوشته غلامحسین ساعدی با حضور جمعی از علاقه‌مندان در کتابخانه امام رضا (ع) مجومرد انجام شد.

حفیظی بیان کرد: در این نشست عباس رستگار، عضو انجمن دوستان کتاب شهر مجومرد به معرفی اجمالی کتاب «عزاداران بیل» پرداخت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: این کتاب حکایت مرموز و عجیب مردمی است که در سرزمینی بی‌نام و نشان زندگی می‌کنند همچنین غلامحسین ساعدی نویسنده این کتاب با خلق این اثر هنر و مهارت خود را در سبک رئالیسم جادویی در ادبیات ایران به اثبات رسانده است. 

او تصریح کرد: این کتاب شامل هشت داستان کوتاه است که به ظاهر ارتباطی با هم ندارند و هر کدام خط داستانی خاص خودش را دارد.

حفیظی اظهار داشت: رشته‌های نامرئی و باریکی این داستان‌ها را به هم مرتبط کرده است. لازمه‌ی درک شخصیت‌ها و اتفاقات، خواندن تمام داستان‌ها است.

او خاطرنشان کرد: هر یک از این داستان‌ها را می‌توان جداگانه خواند، اما نویسنده طوری این روایت‌ها را تدوین کرده که هر کدام مثل تکه‌های یک پازل، در پایان کنار هم قرار گرفته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر اظهار داشت: در این برنامه برخی از حاضران نیز به بیان نکاتی پیرامون اثر پرداختند همچنین این دوره تحلیل بیست و نهمین بررسی و گفتگوی ادبیات داستانی در کتابخانه امام رضا (ع) مجومرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار