وزیر علوم:

پنج درصد اعتبار دانشگاه‌ها به فعالیت های فرهنگی اختصاص می یابد

زلفی گل گفت: در قانون برنامه هفتم، مصوب شده معادل ۱۵ درصد از اعتبار کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و پنج درصد هم به فعالیت های فرهنگی تخصیص یابد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در قانون برنامه هفتم، مصوب شده معادل ۱۵ درصد از  اعتبار کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی  و پنج درصد هم به فعالیت های فرهنگی تخصیص یابد. با این قانون خوشبین هستیم که دانشگاه‌ها در فعالیت های فرهنگی با مسائل مادی روبرو نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ایران دارای معدن استعدادها در عرصه های مختلف است اظهار کرد: دانشجویان کشور ما با استعداد، با انگیزه و اهل تلاش و کوشش هستند که تلاش آنها را قدر می نهم و می ستاییم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های مختلف کشور در عرصه فرهنگی کارهای زیبایی را انجام دادند و یکی از این کارهای قشنگ جشنواره رویش، یعنی برنامه برای آینده داشتن است.

وزیر علوم ادامه داد: فناوری فرهنگی سرلوحه فعالیت‌های دانشگاه‌ها است و تلاش می شود از طریق فرهنگ سازی و فرهنگ فناوری و نوآوری بستری را مهیا کنند تا دانشجویان با فعالیت‌های فوق برنامه در عرصه های مختلف مهارت های مختلف را یادبگیرند که هم در زندگی شخصی و آینده کاری آنها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد:ایران اسلامی دارای سرمایه های اجتماعی فراوان در عرصه های مختلف است که یکی از این سرمایه ها در عرصه فرهنگی است.

وزیر علوم اظهار کرد: ما باید با برنامه ریزی بتوانیم در بحث پویش و پالایش فرهنگی گام‌های موثری برداریم زیرا بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ است.

وی اضافه کرد:وقتی فرهنگ هر کشور شایسته باشد فکر شایسته شکل می گیرد و در نهایت عمل شایسته صورت می گیرد.

وزبر علوم گفت : وزارت علوم به دانشگاه‌ها علاوه بر ماموریت های علمی، فناوری و نوآوری ماموریت های فرهنگی ابلاغ کرده است.

اگر بستر پیشرفت را برای دانشجویان مهیا نکنیم به کشور ظلم کرده ایم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ما نتوانیم برای شما دانشجویان باهوش، بستر برای پیشرفت مهیا کنیم واقعا به کشور ظلم کردیم.

وی تاکید کرد: شما دانشجویان آینده سازان ایران اسلامی هستید، امیدورام که سر راه شما عزیزان انسانهای بزرگ قرار گیرد که تاتیر گذار باشد که به اروزهایتان برسید.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسیر دانایی را با سرعت هر چه بیشتر طی کنید تا به توانایی برسید و کشور آباد و سر افراز کنید.

زلفی گل افزود: به رغم تحریم های ظالمانه دشمنان امید است این فرزندان توانمند این کشور آینده درخشان برای کشور رقم بزنند.

وزیر علوم اضافه کرد: اگر ما نتوانیم برای شما دانشجویان باهوش، بستر برای پیشرفت مهیا کنیم واقعا به کشور ظلم کردیم.

زلفی گل گفت: خودتان را دست نگیرید و جوانی تان را ارزان نفروشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار