رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد آغاز شد+ فیلم

رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار ویژه مهاباد به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی امروز پنجشنبه در حاشیه رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این رهاسازی با حجم ۳۰ متر مکعب در ثانیه از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، تالاب‌های اقماری و سفره‌های زیرزمینی رهاسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۳۱ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با پارسال ۲ برابر بیشتر است.

رهبردین بیان کرد: در حال حاضر ورودی آب به دریاچه سد در حدود ۲۱ مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با پارسال ۵ برابر شده است.

رهاسازی آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص افزایش بارندگی‌ها در مهاباد یادآور شد: از ابتدای سال‌آبی‌جاری تاکنون بیش از ۲۰۳ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه پارسال ۶۲ درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۵ درصد کاهش دارد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.