معرفی ۱۳ مورد تخلف در حوزه انتخابات به مراجع قضایی

درحال حاضر ۱۳ مورد تخلف به مراجع قضایی چهارمحال و بختیاری گزارش شده و با افراد خاطی مطابق با قانون برخورد شده است.

فرشاد طهماسبی دبیر کمیته حقوقی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از کاهش تخلف در این دوره انتخابات خبر داد و گفت: بیشترین حجم تخلفات رخ داده در رابطه با انتخابات در بستر فضای مجازی بوده است.

وی همچنین از افزایش ۶۰ درصدی برگزاری جلسات توجیهی با عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد و افزود: از ابتدای فعالیت این کمیته تاکنون به ۲۱۸ پرسش و شبهه پیرامون انتخابات پاسخ داده شده است.

طهماسبی ادامه داد: طی این مدت ۱۳ مورد تخلف به مراجع قضایی گزارش داده شده است و همچنین هفت جلسه احضار متخلفین انتخاباتی به دفتر بازرسی استانداری نیز برگزار و با افراد خاطی مطابق با قانون برخورد شده است.

وی ادامه داد: به تعداد شعب اخذ رای در استان نیروی بازرس تامین و سربازرس و بازرسان ویژه نیز در استان مشخص شده‌اند.


بیشتر بخوانید


طهماسبی از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه میز خدمت در شهر‌های استان در امسال خبر داد و گفت: ۸۳ میز خدمت نیز در روستا‌ها برگزار شده است.

وی اظهار کرد: امسال هیچ شکایتی از رسانه‌ها و خبرنگاران استان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام نگرفته و هفت مورد شکایت از سال‌های قبل نیز منجر به رضایت شاکی شد.

مرضیه صالح‌پور دبیر کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از انتخاب هزار و ۲۵۶ نقطه محل اخذ رای در استان خبر داد و گفت: اگر چه ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان داریم، اما از آنجا که در روستا‌ها و مناطق سخت‌گذر شعبه اخذ رای سیار پیش‌بینی شده از همین رو هر شعبه اخذ رای چندین نقطه محل را پوشش می‌دهد.

وی افزود: از تمامی نقطه محل‌ها آزمایش (تست) برقراری ارتباط گرفته شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

صالح‌پور با بیان اینکه هریک از افراد واجد شرایط رای می‌توانند با استفاده از یکی از سند‌های هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی، کار پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رای بدهند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های احراز هویت آنلاین و متصل به یکدیگر هستند هیچ فردی نمی‌تواند با استفاده از هریک از این مدارک ۲ یا چند بار رای بدهد و امکان تخلف در این رابطه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار