دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اجراست

اکبری گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن از چهار میلیون واحد تعهد دولت در کشور در دست ساخت است.

روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور در آیین واگذاری زمین رایگان به ۶۰۰ خانواده ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، با بیان اینکه تامین زمین و آماده سازی اراضی از سخت‌ترین مراحل ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن است، گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شده است .

وی اظهار کرد: همچنین ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده که از این مقدار، برای ۳۳ هزار هکتار قرارداد آماده سازی بسته شده و بقیه هم در حال انجام است.

اکبری خاطرنشان کرد: سال آینده، سال تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن است و بسیاری از واحدهای که در مراحل ساخت قرار دارند و عملیات ساختمانی آنها رو به اتمام است به متقاضیان تحویل می‌شود.

شناسایی ۱۰۱ هزار خانواده واجد شرایط برای دریافت امتیاز قانون جوانی جمعیت

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود از ثبت نام ۳۰۰ هزار متقاضی دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور خبرداد و گفت: حدود ۱۰۱ هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط برای دریافت امتیازات قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون به ۶۵ هزار نفر در قالب سه پویش «پیامبر رحمت(ص)»، «غدیر» و « مهدوی»، زمین واگذار شده است، ادامه داد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط تا پایان سالجاری از ۷۰ هزار نفر هم فراتر خواهد رفت.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای ساخت مسکن، با تدبیر دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: روزی که قرار بود این دولت بر سر کار بیاید عده‌ای می‌گفتند این دولت می‌خواهد بین مردم دیوار بکشد اما همگان دیدند که دولت سیزدهم برای امنیت مردم و تحکیم خانواده‌ها، دیوارِ خانه‌ها را می‌سازد.

اکبری اضافه کرد: همچنین عده ای هم می گفتند که این دولت مانع نشاط و شادی مردم می شود اما مشاهده می کنیم که در هر مناسبتی نشاط و امید در دل مردم کاشته می شود.

دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین موانع فرزندآوری و جمعیت موضوع مسکن است، اظهار کرد: بزرگترین دارایی یک دولت یا سازمان زمین است، دولت سیزدهم این دارایی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در اختیار مردم این کشور قرار داد و شهروندان در این دولت مردمی، فاصله ای بین خود و دولت احساس نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از زیر بار مسوولیت بزرگ ساخت مسکن، شانه خالی نکرد افزود: داشتن قشر جوانان و مولد برای هر جامعه دارایی و سرمایه محسوب می شود، با تنظیم جمعیت در دوره‌های گذشته به سمت رشد منفی جمعیت حرکت کردیم و در آینده هرم سنی جمعیت کشورمان پیر خواهد شد.

اکبری خاطرنشان کرد: هفت سال طلایی و پنجره فرصت از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده است و اگر نتوانیم پیری جمعیت را کنترل کنیم و در این مدت جمعیت کشور به سمت جوانی حرکت نکند، ۲۰۰ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم از هرم پیری جمعیت خارج شویم.

وی ادامه داد: وسعت شهر یزد تا زمان آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۱ هکتار بود که در این دولت افزون بر ۲ هزار هکتار به مساحت شهر یزد اضافه شده است و این میزان به صورت اراضی ۹۹ ساله در اختیار مردم و بخشی هم در قالب طرح جوانی جمعیت در اختیار مردم قرار گرفت .

در این مراسم شماره قطعات ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار