شروط صلح روسیه و اوکراین از زبان لاوروف

وزیر خارجه روسیه گفت: نه اوکراین و نه حامیان غربی‌اش به پایان‌بخشیدن به درگیری با روسیه تمایلی ندارند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت:  اوکراین و حامیان غربی این کشور هیچ تمایلی برای پایان‌دادن به درگیری با روسیه ندارند.

او گفت: برای برقراری صلح در اوکراین، این کشور باید به موضع «بی‌طرف و غیرهسته‌ای» بازگشته و «واقعیت‌های ارضی جدید» را بپذیرد.

لاوروف در گفتگو با یک رسانه برزیلی گفت: روسیه از راهکار دیپلماتیک در مسئله اوکراین استقبال می‌کند، اما «کی‌یف و غرب عزم سیاسی لازم را برای حل این مناقشه» نشان نمی‌دهند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، سران اوکراین و حامیان این کشور همچنان بر فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پافشاری می‌کنند؛ طرحی که به گفته لاوروف «یک ضرب‌الاجل غیرقابل‌قبول برای روسیه» است. او گفت اوکراین و مقامات غربی هر پیشنهاد دیگری برای پایان این جنگ به‌غیراز پیشنهاد زلنسکی را چشم‌بسته رد می‌کنند.

لاوروف گفت: «ما هیچ گزینه‌ای نداریم. عملیات نظامی ویژه ادامه می‌یابد تا به اهداف خود دست یابیم.»

روسیه در آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌سازی» اوکراین را از اهداف و «خواست اوکراین برای پیوستن به ناتو» را از انگیزه‌های حمله خود به این کشور عنوان کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت : نسبت به احیای روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا بدبین است و همچنین متذکر شد که هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ایالات متحده، روسیه را «یک تهدید و یک دشمن» می‌دانند. او در این باره گفت: ما متوهم نیستیم. انتظار نداریم آمریکا در آینده نزدیک رویه ضدروسیه خود را تغییر دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوایل هفته جاری گفت: روسیه بر خلاف کشور‌های ناتو، مناقشه اوکراین را به چشم «مسئله مرگ و زندگی» می‌بیند.

او در اوایل ماه میلادی جاری در گفتگو با «تاکر کارلسن» مجری سرشناس و جنجالی آمریکایی گفت روسیه هنوز به هدف خود برای ازبین‌بردن ایدئولوژی نازیسم در اوکراین دست نیافته است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
جالبه به کشور همسایه حمله میکنه
بمب اتم داره
خاک کسور همسایرو غصب میکنه
صد ها هزار نفرو آواره و کشتار میکنه
اروپارو غیر دموکراسی میخونه
بابا سرگئی یواش تر تورو خدا
با مرگ پوتین بساطتون جمع میشه
آخرین اخبار