شهرداری‌ها مکلف به مطالعات بازآفرینی هستند

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری‌ها مکلف به مطالعات بازآفرینی و تعیین محدوده بافت فرسوده در شهر خود هستند.

مهدی رجحانی معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ۱۰ درصد از پهنه شهر قزوین بافت فرسوده است، گفت: پیش از این سیاست‌های تشویقی منسجمی برای بافت فرسوده موجود نبود و از سال گذشته به همه شهرداری‌های استان تاکید شد مطالعات بازآفرینی انجام دهند و محدوده بافت فرسوده شهر خود را مشخص و برای آن بسته‌های تشویقی تعریف کنند.

وی اضافه کرد: اولین بسته تشویقی استان برای قدیمی‌ترین محدوده فرسوده استان هادی آباد به سرانجام رسید و چند ماه قبل مصوب شد وهم اکنون ابلاغ شده است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار تاکید کرد:تامین منابع مهمترین رکن بازآفرینی شهری و اصلاح بافت فرسوده است.

محمدحسین حاج میرصادقی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری در این نشست ضمن ارائه آماری از آخرین اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری خواستار بازنگری برنامه‌های اقدام مشترک استان‌ها شد.

محمدحسین حاج میرصادقی با بیان اینکه در بحث بافت فرسوده ۲۵ درصد سهم خود مالکی محقق شده است، اظهار داشت: مردم انتظار دارند وام ویژه‌ای برای بافت فرسوده اختصاص داده شود.

وی افزود: سرعت در اجرای طرح کلید به کلید، هدفگذاری تبصره ۱۸ و تخصیص محلی برای ستاد باز آفرینی شهری از سوی شهرداری موضوعاتی بود که سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی به آن‌ها اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار