دیدار قائم مقام کمیته امداد استان تهران با خانواده بسیجی دانش‌آموز شهید

قائم مقام کمیته امداد استان تهران با خانواده بسیجی شهید «عباس خلیل زاده» از شهدای دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد.

 حمید صمیمی، قائم مقام کمیته امداد استان تهران امروز سه شنبه یکم اسفندماه پس از برنامه ملاقات مردمی شهرستان پردیس به همراه رضا علی شیری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی و مهدی شعبانی، رئیس اداره پردیس با خانواده بسیجی دانش آموز شهید «عباس خلیل زاده» از شهدای دفاع مقدس، دیدار و گفتگو کرد.

صمیمی در این دیدار بیان اینکه امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهداست، گفت: درس گرفتن از آرمان‌های والای شهیدان بزرگترین مکتب تعلیم و تربیت است.

مادر دانش آموز شهید عباس خلیل زاده در این دیدار با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش، اظهار کرد: شهید عباس خلیل زاده در سال ۱۳۴۸ متولد شد. سنش بسیار کم بود و با شناسنامه برادرش احمد به جبهه اعزام شد. وقتی که به آموزشی رفت، چون با شناسنامه برادرش رفته بود، زمانی که اسم احمد را صدا می‌زدند؛ عباس متوجه نمی‌شد که نام اوست.

وی افزود: بعد از گذراندن دوران آموزشی، به تهران آمد و چون سنش بسیار کم بود از تهران اعزام نشد. عباس دوباره به قزوین برگشت و از آنجا اعزام شد. زمانی که به جبهه رفت، پیک گُردان محسوب می‌شد، چراکه بسیار بچه زبروزرنگی بود.

مادر شهید خلیل آبادی ادامه داد: شهیدعباس خلیل آبادی در منطقه شلمچه و عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت تیر به قلبش شهید شد و نتوانستند پیکر او را برگردانند؛ پیکرش بعد از چندین سال برگشت.

وی بیان کرد: عباس بسیار اخلاق خوبی داشت و در درس و مشق بسیار زرنگ بود. حتی در زمانی که به سن بلوغ نرسیده بود؛ نماز شب می‌خواند. او زمانی که در منطقه بود با توجه به اینکه سنش بسیار کم بود زیر لباسش کارتون می‌گذاشت تا بزرگتر به نظر بیاید، مبادا او را برگردانند.

در پایان با اهدای لوح سپاس از خانواده بسیجی دانش آموز شهید عباس خلیل آبادی تجلیل به عمل آمد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.