فوت ۶۵۲ کردستانی بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بر اساس آمار از ابتدای سال جاری ۶۵۲ نفر در استان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی فوت کرده اند.

اسعد فتحی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در سال جاری ۹ هزار و ۷۶۸ نفر با علائم بیماری‌های قلبی و عروقی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۵۲ نفر فوت کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی آمار‌های موجود، بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین  عامل مرگ و میر در میان کردستانی ها است.

بیماری هایی که به صورت مستقیم با کارکرد قلب و سیستم عروقی بدن را تحت تاثیر قرار میدهد و سکته قلبی در جوانان و سنین پایین رو به رشد است.

در ادامه بهار اردلانی  متخصص طب اورژانس بیمارستان توصیه های در مورد این بیماری های داشت.

وی به بیان علائم سکته قلبی پرداخت و گفت: یکی از علائم مهم این بیماری با ایجاد درد فشارنده مبهم و در ناحیه زیر قفسه سینه است که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد.

دکتر اردلانی ادامه داد: اگر این درد از ناحیه زیر بغل به جناغ باشد و تشدید انتشار درد به ناحیه گردن فک و بازو دست چپ به همراه تعریق تنگی نفس داشته باشد باید سریعا به بیمارستان مراجعه کند.

در بیماران سکته قلبی زمان طلایی برای درمان ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه می‌باشد.

پزشکان بر این باورند رژیم غذایی سالم، تحرک و فعالیت بدنی منظم و نیز خودداری از استعمال تمام انواع محصولات دخانیات کلیدهای اصلی برای پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی و عروقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.