نظارت هزار و ۲۹۶ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کردستان

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: در انتخابات ۱۱ اسفند، هزار و ۲۹۶ بازرس مجرب و توانمند فعالیت دارند و ۱۳ بازرس ویژه و ۹۰ سربازرس نیز بر روند اجرای انتخابات و تبلغیات نامزدها، نظارت خواهند کرد.

مرادعلی بهمنی امروز در نشست هیات بازرسی انتخابات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تبلغات نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

 رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: بازرسان هیات بازرسی در کنار دیگر اعضای شعب اعم از اجرایی و نظارت بر فرایند انتخابات نظارت خواهند کرد.

بهمنی با بیان اینکه مهمترین وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت نامزد‌ها و نیز سلامت انتخابات در روز رای گیری است، افزود: با شروع رسمی تبلیغات، روند فعالیت نامزد‌ها نیز شدت می‌گیرد تا خارج از مسیر قانونی نباشد.

وی با هشدار به نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هرگونه تخلفات انتخاباتی که محرز شود، به شدت برخورد می‌شود که یکی از مصادیق آن رعایت حقوق دیگر نامزد‌ها و خودداری از تخریب یکدیگر است.

بهمنی با بیان اینکه دیوارنویسی و نصب بنر‌های خارج از استاندارد (۷۰ در ۱۰۰) ممنوع است، افزود: هر گونه دیوارنویسی موجب محرومیت فرد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شده و بنر‌های خارج از عرف نیز توسط شهرداری و فرمانداری، جمع آوری خواهد شد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی باید با هماهنگی هیات تبلیغات استان باشد، تجمعات اطلاع رسانی شود و از راه اندازی کاروان‌های تبلیغی نیز خودداری گردد.

وی با اشاره به سازوکار تبلیغات در فضای مجازی، افزود: در این مورد نیز مصادیق قانونی ویژه‌ای وجود دارد و پیام رسان‌های بله، روبیکا، ایتا، سروش و آی گپ برای این مورد در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.