۵۷ درصد بودجه شهرداری زنجان در سال آینده صرف طرح‌های عمرانی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ۵۷ درصد از بودجه ۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری زنجان در سال آینده صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

مجید ناصحی مقدم روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از رقم ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی لایحه بودجه شهرداری برای سال آینده، ‌ اعضای شورا رقم ۳۰ هزار میلیارد ریال را تصویب کردند، گفت: هشت هزار میلیارد ریال از مبلغ مذکور سهم وصول ارزش افزوده، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل املاک و دارایی‌ها و مابقی نیز از درآمدهای کوششی که شامل عوارض ساخت و ساز است تامین خواهد شد که عمده درآمدها هم در این فصل قرار دارد.

وی گفت: ۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری و ۵۷ درصد صرف امور عمرانی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در بخش عمرانی برخی اقدامات در خصوص پروژه‌ها در سال‌های قبل آغاز شده است و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره از اولین اولویت‌های شورا است با این حال برای تکمیل این پروژه‌ها پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پروژه محور شهیدان کریمی که خود دارای چهار زیر پروژه‌ است، پل روگذر شهیدان طارمی، بازسازی کانال شهید پیرمحمدی، تکمیل پروژه بوستان شهر، احداث کانال زنجانرود، تکمیل فاز شمالی سبزه‌میدان در مجموع در رقم مذکور در نظر گرفته شده است و امیدواریم با رفع معارض‌ها در اجرای برخی پروژه‌ها اقدامات را سرعت ببخشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح شهر باید همواره انجام گیرد، گفت: اقدامات عمرانی همانند کفسازی، پیاده‌رو سازی و جدول‌کشی باید به صورت مستمر انجام شود که برای این امر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بخش خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین که جزو حوزه‌های مغفول است باید به سطح استاندارد رسید و در این راستا نیز ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بخش ایمنی و آتش‌نشانی، گفت: توسعه شهر هوشمند نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ۴۷۰ میلیارد ریال برای این امر و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی میزان بودجه فرهنگی را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انجام کارها در مدیریت شهری و شهرسازی نیز نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال و بخش زیباسازی و المان‌های شهری نیز نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.