تسهیل بهره‌مندی وراث از موجودی حساب سپرده بانکی متوفیان خویش

بانک ها مکلف به کسر مالیات متعلقه به سپرده بانکی متوفی هستند.

بانک مرکزی اعلام کرد: احتراماً، بدین‌وسیله تصویر نامه شماره ۲۰۱۳۱۹‏/۲ مورخ ۱۸‏/۱۰‏/۱۴۰۲ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در رابطه با نحوه اجرای تبصره (۱) ماده (۳۴) «قانون مالیات‌های مستقیم» برای استحضار و صدور دستور اقدام مقتضی ایفاد می‌شود.

بر این اساس، مؤسسات اعتباری مکلف شده‌اند از تاریخ ۰۱‏/۰۱‏/۱۴۰۳ با هدف تسهیل بهره‌مندی وراث از موجودی حساب سپرده بانکی متوفیان خویش، در مورد متوفیانی که تاریخ فوت آن‌ها از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۵ و بعد از آن است، در صورت درخواست هر یک از وراث قانونی، پس از کسر مالیات متعلق، مابقی موجودی سپرده و حسب مورد سود مترتب بر آن را به وراث پرداخت نمایند.

همچنین مؤسسات اعتباری مکلف شده‌اند که مالیات کسر شده را حداکثر تا پایان ماه بعد آن به حساب‌های سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کنند.

خواهشمند است دستور فرمایند مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحد‌های ذیربط آن بانک‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. ‏‏‏‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اکثرا نظر ها طوری هستند مثل اینکه اولین بار اسم مالیات را می شوند و هیچ کجای دنیا مالیات نمی گیرند؟
یک جستجوی ساده کنید ببینید در تمام کشورهای دنیا چه مالیات هایی می گیرند و بعد قضاوت کنید...
برای اداره هر کشوری درآمدهایی باید وجود داشته باشد یا نه ؟؟؟ یکی از این راه ها که در خیلی از کشورهای دنیا هم انجام می شود دریافت مالیات است.
الان این مهم است که مقدار و موارد مناسب آن شناسایی و به درستی انجام شود که انجام و نظارت آن در کشور ما باید با نظارت بیشتری انجام شود... کارهای بسیاری در حال انجام است که ان شاءالله امیدواریم که فرار مالیاتی کمتر شود، از مؤدیان مالیاتی به مقدار درست و لازم دریافت شود و مهم تر اینکه همه باید بپذیریم دریافت مالیات هم یک مدل مرسوم برای اداره کشور است. کسانی که از دادن مالیات فرار می کنند و نمی دهند در واقع مرتکب حق الناس می شوند و خود را مدیون تمام مردم کشور می کنند.
اگر می خواهیم وضع اقصادی بهتر و بهتر شود، یک روش مالیات است، یک روش افزایش فروش غیر نفتی و کاهش وابستگی به فروش نفت خام است که چالش بزرگ اقتصاد ما در چند دهه گذشته بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
طرف ۲تا زن داره ۵ و۶ نا بچه داره پدر و مادر داره
حالا کدام یکی حق داره بیاد پول بگیره حالا مالیات چه کسی تعیین می کنه ورثه چه کسی شناسایی می کنه
توربخدا اطلاعات الله بختکی به مردم ندهید
مردم از فردا می ریزند تو بانکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
به امید خدا روزی برسه مردم از شماها که اینقدر ظلم میکنید مالیات بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
یاد کتاب های تاریخ میوفتیم وقتی می خوندیم حاکمان ظالم از ملت به زور مالیات می گرفتند الان هر کاری کنی حتی از دنیا هم بری باید مالیات بدی ماشین بفروشی و پول شو بذاری بانک تا یکی دیگه بخری باز باید چون تو حسابت واریز شده باید مالیات بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مالیات چی مگه مرده رفته اون دنیا تجارت کرده که مالیات بده ؟!!!
مسخره کردید ملتو!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
قبلا وراث با در دست داشتن انحصار وراث و مراجعه به بانک به راحتی کل مبلغ سپرده متوفی را بر اساس سهم شان در جا دریافت میکردند . وراث حتما باید بعد از فوت متوفی اولین کاری که انجام میدهند گرفت انحصار وراثت باشد چون به هر اداره ای که مراجعه کنند اولین مدرک انحصار وراثت میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
از مرده ها هم مالیات می گیرید. خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ما ۸۰ میلیون رای میدهیم، طلوع پربرکت خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی است.
انقلابی مردمی که پرده‌های ظلم و جور حاکمان مستبد را کنار زده و مطلع غزل زیبای پیروزی ملتی آزاده و حق‌طلب شد.با این ملت ساده دل مشارکت ۱۰۰ درصدیست،،(جیره خور دولت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دزدی چه فرقی با مالیات متوفی داره؟
چرا باید کسر بشه ..

فساد رو با واژه ها تسهیل می کنیم.
آخرین اخبار