رفع تنش آبی اکثر شهر‌های کرمانشاه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع تنش آبی اکثر شهر‌های استان تا پایان سال خبر داد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رفع تنش آبی شهر‌های استان از مهمترین دغدغه‌های این شرکت است گفت : هم‌اکنون در شهرستان کرمانشاه، مناطق جنوبی، شرقی و جنوب غربی بیشترین تنش آبی را دارند.

وی افزود: در بخش جنوبی شهر کرمانشاه، پروژه خیابان عشایر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

داودی تصریح کرد: مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهرک تلاش در منطقه شمال شرق کرمانشاه به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است که بهره برداری از این مخزن تأثیر بسزایی در تأمین آب شرب این منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه از حفر دو حلقه چاه در شهرستان جوانرود خبر داد و گفت: این چاه‌ها پیش از تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند و مشکل کم آبی این شهرستان نیز برطرف خواهد شد.

داودی افزود: حفاری یک حلقه چاه در شهرستان کرند غرب نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ساخت مخازن آبی در شهرستان‌های صحنه و هرسین با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

وی عنوان کرد: در شهرستان کنگاور به دلیل رانش زمین دو حلقه چاه از مدار خارج شده است که به همین دلیل حفر دو حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفته و بزودی اجرایی می‌شود.

داودی افزود: دو حلقه چاه در منطقه سیاه کمر و میر آباد حفر شده که با وارد مدار شدن این چاه ها، کیفیت دسترسی مردم به آب پایدار و سالم ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهر‌های باینگان، نوسود و سرمست هم پروژه‌های آبرسانی در حال انجام است بیان کرد: بخش اعظمی از مشکل تنش آبی شهر‌های استان کرمانشاه، تا پایان سال مرتفع خواهد شد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.