مصوبات خوب شورای ترافیک استان و لزوم تلاش متولیان برای اجرای آنها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: زمان زیادی را برای بررسی مصوبات شورای ترافیک اختصاص می‌دهیم که می‌طلبد مصوبات عملیاتی و اجرایی شود.

علی محمد روستا در نشست شورای ترافیک استان که به بررسی طرح‌های شهرستان‌های بویراحمد و گچساران اختصاص داشت، بر اجرایی شدن مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت:  سرعت بخشیدن به طرحهای حوزه راه و شهرسازی و راهداری برای اجرای مصوبات شورای ترافیک ضروری است.
 
معاون عمرانی استانداری به در پیش بودن سال نو اشاره کرد و افزود: در کمربندی گچساران مشکلات متعدد ترافیکی و حوادث ترافیکی وجود دارد که ضروری است شهرداری و پلیس راه اقدامات لازم را تا قبل از فرا رسیدن سال جدید انجام دهند.
 
وی با اشاره به اقدامات خوب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان گچساران ادامه داد: کاهش ۳۵ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح ها است.
 
روستا بیان کرد: تقاطع هزار و یک شب یکی از حادثه‌خیزترین نقاط در شهر دوگنبدان است که باید رفع این نقطه حادثه‌خیز در دستور کار راهداری قرار گیرد.
 
معاون عمرانی استانداری همچنین در بررسی طرح های شورای ترافیک شهرستان بویراحمد بر رفع نقاط حادثه خیز در محور یاسوج_ اصفهان و محور پاتاوه به دهدشت تاکید کرد و گفت: بخشی از روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت از جمله محور پاتاوه انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.
 
روستا بیان کرد: اصلاح تقاطع گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت از دیگر ضروریات است و دستگاه‌های مربوطه نسبت به اصلاح این تقاطع حادثه‌خیز هر چه سریعتر باید اقدام کنند.
 
وی با اشاره به بازدید استاندار از کمربندی یاسوج در منطقه چنارستان طی دو هفته گذشته گفت: برخی اهالی چنارستان در حوادث رانندگی این نقطه جان خود را از دست دادند که در بازدید استاندار نصب سرعت‌گاه و ایجاد پل هوایی مورد تاکید بود و باید هر چه سریعتر مصوبات توسط راهداری استان عملیاتی شود.
 
معاون استاندار بر تکمیل پل سوم و چهارم بشار تاکید کرد و گفت: نسبت به وضعیت پل سوم بشار اخطار‌های لازم را به راه و شهرسازی دادیم و از شهرداری خواستیم هر چه سریعتر طرح پل چهارم را به نتیجه برسانیم.
 
وی با اشاره به احداث پل پنجم بشار در بلوار کشاورز گفت: احداث این پل یک ضرورت است، اما تکمیل و به نتیجه رساندن پل‌های سوم و چهارم بشار ضروری‌تر است.
 
روستا عنوان کرد: در حال‌حاضر طرحی مانند پل چهارم بشار دارای پیشرفت بیش از ۸۰ درصد است و چند سال است که وعده تکمیل و افتتاح آن داده می‌شود و در چنین شرایطی که هنوز پل‌هایی با پیشرفت بالا را به نتیجه نرساندیم پل جدیدی تعریف نمی شود.
 
روستا خواستار احداث پل آیت الله ملک‌حسینی شد و گفت: معارضات مانع اجرای این پروژه شده است که با همکاری شهرداری نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.
 
کیوان آشنا شهردار یاسوج هم گفت: پل چهارم بشار قبل از عید نوروز ۱۴۰۳ تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.
 
وی بر احداث پل پنجم بشار بلوار کشاورز تاکید کرد و افزود: احداث پل پنجم بشار در کاهش ۳۰ درصدی ترافیک مرکز استان موثر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.