۳۴ هزار نفر در خراسان جنوبی رای اولی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در انتخابات اسفند امسال ۳۴ هزار نفر در استان رای اولی داریم که پنج هزار و ۲۰۰ نفر آنان دانش آموز هستند.

 طالبی رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد گفت: امسال برنامه‌های تبیینی در آموزش و پرورش، برنامه ریزی شده که برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت و راهیان نور از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به حضور مبلغان در مدارس افزود: این حضور با استقبال دانش آموزان در مباحث تبیینی و بصیرتی همراه بوده که امید است تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم فضاسازی در مدارس اهمیت دارد و مدیران هم در برنامه‌های مختلف فرهنگی برای دعوت به حضور پر شور در انتخابات تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای حضور فرهنگیان در انتخابات انجام شده و در همایش فرزندان انقلاب که چندی پیش با حضور گسترده دانش آموزان در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، فردوس و طبس برگزار شد به اهمیت موضوع انتخابات پرداختیم.

 موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روزشمار برگزاری انتخابات، پویش‌های متعدد در فضای مجازی و برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت و امید را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای جهاد تبیین و مشارکت حداکثری برشمرد.

وی با بیان اینکه همایش رای اولی‌ها هفتم اسفند در مرکز استان برگزار می‌شود اضافه کرد: برگزاری پویش «من رای اولی هستم»، «سفیر انتخابات هستم» و «من راوی انتخابات هستم» هم در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از تجهیز ۳۷۳ دبیرستان دوره اول متوسطه در بازه زمانی چهار ساله با مشارکت بانک ها، نهادها، سازمان ها، شرکت ها، صنایع و موسسات اعتباری خبر داد و گفت: یکی از مولفه‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان، نهادینه سازی گفتمان ارزش آفرینی و خلق ثروت از اختراع، نوآوری و عرصه‌های نوظهور است.

وی افزود: تحقق این راهبرد در کنار توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری، مالی، حقوقی و قانونی نیازمند توجه مطلوب به فرهنگ سازی به ویژه در میان قشر نوجوان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه کشور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

کمک سه میلیارد ریالی بسیج سازندگی برای هوشمندسازی ۱۱ مدرسه شبانه روزی در استان، برگزاری جلسه برنامه ریزی در راستای تهیه و نصب المان (نماد) خیران مدرسه ساز در شهر بیرجند و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب ها: انتخابات ، رای اولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.