با خرید از کالابرگ فجرانه، اصل یارانه‌تان قطع یا کم نمی‌شود

شایعه ای که تحت عنوان قطع یا کم شدن یارانه اصلی در صورت خرید از کالابرگ فجرانه بوجود آمده بود، رد شد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی، هر خانوار مشمول می‌توانست به ازای هر ۲۰۰ هزار تومان خرید ۱۲۰ هزار تومان کالا برگ را از ۴ هزار فروشگاه متصل به سامانه مربوط در استان خریداری کند.

او افزود: مرحله جدید از کالابرگ الکترونیکی از ۱۸ بهمن رقم خورد که طی آن برای دهک‌های یک تا ۷ یارانه بگیر که ۲۴۴ هزار خانوار یا به عبارتی ۷۸۹ هزار و ۹۷۶ نفر هستند، به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا شارژ می‌شود و افراد از زمان واریز یک ماه فرصت خرید این اعتبار را دارند.

اشرفی بیان کرد: این مبلغ جدا از یارانه نقدی است و برای ۳ مرحله یا ۳ ماه تأمین اعتبار شده است و یک مرحله دیگر در ۱۸ اسفند و یک مرحله دیگر در ۱۸ فروردین شارژ می‌شود و هیچ ارتباطی با اصل مبلغ یارانه افراد ندارد؛ بدین صورت که اصل یارانه افراد بر اساس دهک‌بندی آن در زبان بندی‌های مشخص در ۲۰، ۲۵ و یا ۳۰ هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و خرید کردن از کالابرگ فجرانه باعث قطع و یا کم شدن اصل یارانه افراد نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از ۲۴۴ هزار خانوار مشمول این طرح تاکنون ۱۹۱ هزار خانوار از کالابرگ فجرانه خود استفاده کرده‌اند و مردم تنها در روز ۲۳ بهمن، ۴۱ هزار تراکنش و ۵۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در استان خرید از طریق کالابرگ فجرانه داشتند.

او عنوان کرد: کالابرگ فجرانه ۱۸ هر ماه در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و تا یک ماه فرصت استفاده دارد بنابراین مردم به شایعات در مورد زمان کوتاه استفاده از این کالابرگ فجرانه دقت نکنند.

اشرفی تصریح کرد: فروشگاه‌های مجهز به این طرح موظفند که فقط همان ۱۱ کالای مشخص شده را ارائه دهند و در صورتی که کالایی غیر از این کالا‌ها را به فروش برسانند و تخلفشان احراز شود دسترسی آن‌ها به سامانه را قطع می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در پایان به طرح یسنا اشاره و اظهار کرد: در طرح یسنا برای مادران باردار و کودکان زیر ۲ سال که ۱۳۹۵ نفر در استان شناسایی شدند به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز می‌شود و در کنار آن برای کودکان کم برخوردار که ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در استان شناسایی شدند برای دهک‌های یک تا ۵ یک میلیون تومان و دهک‌های ۶ تا ۷، ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود که این اقدام در جهت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و یک کمک معیشت برای تأمین سبد اقلام معیشتی غذایی خانوار کم برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من هنوز اصلشم نگرفتم سرپرست خانوارم
آخرین اخبار