کلنگ زنی ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان و خوابگاه‌های دانشجویی در خراسان شمالی

عملیات اجرایی ساخت ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان اعضای هیات علمی کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها امروز بصورت ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور آغاز شد.

استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن که به صورت ویبناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سهم خراسان شمالی از ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هزار واحد است که قراره در دو فاز انجام شود که ۵۰۰ واحد امروز کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت مسکن در شهر و روستا را به موقع تامین کنند.

حسین نژاد گفت : اعطای تسهیلات برای مسکن روستایی صد درصد انجام شده، اما مسکن شهری نیازمند اقدامات بیشتری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم گفت: تاکنون اقدامات خوبی در تامین برق و گاز واحد‌های نهضت ملی مسکن انجام شده که لازم است در حوزه آب و فاضلاب نیز دستگاه متولی اهتمام جدی داشته باشد.

مهدی رشیدی گفت : دستگاه‌های متولی تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن یک سوم سهم خود را تامین کنند تا صندوق ملی مسکن نیز ۱۰ برابر آن را تخصیص دهد.

او گفت: کل پروژه‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی، ۲۵ هزار ۷۳۱ واحد است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در قالب طرح‌های انبوه سازان، انفرادی، گروهی، خرده مالک، بافت فرسوده. مسکن شهری، بنیاد مسکن روستایی در حال ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۸۱ هزار و ۲۶۸ نفرثبت نام کردند که از این تعداد ۳۶ هزار ۳۶۳ نفر واجد شرایط شدند.

میر کریمی گفت : در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم تاکنون ۷ هزار و ۷۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ هزار ۳۳۶ نفر تأیید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.