تازه‌ترین فعالیتهای انتخاباتیِ احزاب در اصفهان

فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اصفهان در آستانه انتخابات ۱۴۰۲ شدت بیشتری گرفته است و پیش بینی می‌شود تا نهایی شدن فهرست‌ها، تنور این رقابت‌ها نیز داغ‌تر شود.

 جُستار انتخاباتی در فضای سیاسی اصفهان نشان می‌دهد از میان احزاب، «مجمع نیرو‌های انقلاب اسلامی» و «ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (اُمنا)» فهرست‌های نهایی خود را پیش‌تر اعلام کردند.


بر این اساس، مهدی طغیانی، امیرحسین بانکی‌پور فرد، قدرت‌الله خسروشاهی، زهرا شیخی و تورج حاج رحیمیان به‌عنوان نامزد‌های نهایی لیست مجمع نیرو‌های انقلاب برای حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه در انتخاباتِ پیش رو معرفی شده اند؛ طغیانی، بانکی و شیخی نمایندگان فعلی اصفهان در مجلس شورای اسلامی هستند.


همچنین حجت‌الاسلام حسین میرزایی، منصور باقرصاد، عباس مقتدایی، مسعود نیک دستی و محمود محمودزاده فهرست اُمنا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند هستند؛ حجت‌الاسلام میرزایی و عباس مقتدایی نمایندگان فعلی مردم اصفهان در مجلس هستند.


از سایر احزاب و گروه‌های سیاسی نیز خبر می‌رسد که فهرست‌های احتمالی خود را منتشر کرده اند، اما هنوز قطعی نشده و ممکن است تا برگزاری انتخابات تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود و رایزنی در این باره ادامه دارد.


تشکل انتخاباتی «گام دوم» متشکل از مجموعه تشکل نیرو‌های انقلاب اسلامی «رویش» و «جبهه پایداری» نیز در تدارک فهرست نهایی است و تا روز‌های آینده آن را اعلام می‌کند.


آنطور که خبر می‌رسد لیست تشکل‌های صنفی کشاورزان شرق و غرب و دوستداران زاینده‌رود نیز در حال نهایی شدن است و در این میان برخی اسامی مانند حامد یزدیان، منصور باقرصاد، حسن کامران و عباس مقتدایی در بین گزینه‌های احتمالی این تشکل‌ها به چشم می‌آید.

«شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان» نیز به‌طور رسمی در بیانیه‌ای اعلام کرده است هیچگونه لیستی ارائه نخواهد داد.


در بخشی از این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در اجرای راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران با حضور اعضاء و نمایندگان شهرستان‌های استان برای بررسی امکان ارائه لیست و معرفی کاندیدا‌های خود در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تشکیل جلسه داد و به اتفاق آراء با توجه به عدم حضور کاندیدا‌های دارای شایستگی‌های لازم برای نمایندگی ملت بزرگ ایران، ارائه لیست انتخاباتی توسط احزاب عضو را در استان اصفهان منتفی اعلام می‌کند.


«جامعه روحانیت مبارز تهران» نیز لیست انتخاباتی خود در اصفهان را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری منتشر کرده است؛ این فهرست با لیست «جامعتین مُدرسین حوزه علمیه قم» یک تفاوت دارد و آن تغییر آیت‌الله عبدالمحمود عبدالهی با آیت الله عبد الامیر خطاط است.


به این ترتیب لیست «جامعه روحانیت مبارز» در اصفهان شامل آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، آیت‌الله سید سعید حسینی و آیت‌الله عبدالامیر خطاط است که نهایی و اعلام رسمی نیز شد.


همچنین، ممکن است احزابی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامیِ شهر اصفهان، لیست معرفی کرده‌اند برای اعلام فهرست یک تا سه نفره خبرگان رهبری نیز اقدام کنند.

تازه‌ترین تغییرات احتمالی درباره فعالیت احزابِ سیاسی اصفهان در گزارش‌های آتی به روزرسانی می‌شود.


 در مجموع ۷۴۳ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند که نسبت به دوره گذشته رشد ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد.


سه هزار و ۱۶۱ شُعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات یازدهم اسفندماه امسال در این استان پیش‌بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.


۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شعب اخذ رای استان اصفهان در انتخابات یازدهم اسفندماه امسال ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.


از مجموع ۳۷ نفر ثبت نام کننده برای مجلس خبرگان رهبری نیز ۱۳ نفر تایید شدند که ۲ نفر تغییر حوزه دادند و اکنون ۱۱ نفر در اصفهان هم رقابت خواهند داشت.


تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت ۱۵ روز از بیست و پنجم بهمن تا نُهم اسفند انجام خواهد شد؛ زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یک هفته از سوم تا نُهم اسفند خواهد بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
این تعداد زیاد نماینده که تایید صلحیت شده مردم بیشتر پایه صندوق رای بیایند ؟