آغاز احداث ایستگاه‌های خط ۲ متروی تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از آغاز عملیات احداث ایستگاه‌های فاز اول خط ۲ متروی تبریز خبر داد.

آقای وحیدکیا با اشاره به اتمام حفاری تونل عمیق در فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰کیلومتر همزمان از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه‌های این فاز خبر داد و گفت: مجموعه متروی تبریز به صورت شبانه‌روزی و براساس اعلام زمان‌بندی عملیات ساخت پروژه عظیم قطار شهری را پیش برده و تاکنون در این ۲ سال با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری به وعده‌های داده شده جامه عمل پوشانده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس با وجود موانع پیچیده در پیشبرد عملیات عمرانی و اجرایی خط ۲ با تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی مهندسی‌شده متخصصان و صاحبان علم مهندسی در مترو توانستیم با حل بخش اعظمی از مشکلات حفاری تونل را با سرعت تمام پیش برده و در موعد مقرر حفاری فاز اول را به طول ۱۰ کیلومتر از قراملک تا میدان دانشسرا را به اتمام برسانیم.

آقای وحیدکیا در خصوص جزئیات فرآیند ساخت ایستگاه‌های فاز اول خط ۲ اظهار کرد: در روز‌های تعطیل نیز فعالیت ساخت مترو ادامه دارد و عملیات اجرایی ایستگاه‌های شماره سه (چهارراه دامپزشکی)، شماره پنج (واقع در روبروی بیمارستلن امیرالمومنین قره آغاج)، شماره ۶ (گجیل) شروع شده و در روز‌های آتی و حداکثر تا یک هفته عملیات ساخت ایستگاه شماره چهار (آخونی) نیز آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۱۲:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
نقشه کشی مسیرهای متروی تبریز رو در سال ۱۳۷۶ شروع کردند و دو ماه بعد احداث و کنده کاری ها آغاز شد. متروی تبریز در نقشه، از پنج مسیر تشکیل شده و تا حالا در این ۲۶ سال فقط یک مسیر آماده شده!! یعنی اگه بخواهند تمام مسیرها را با این سرعت کاری به اتمام برسانند، متروسازی تبریز، کلا" ۱۳٠ سال طول خواهد کشید!! علت اصلیش اینه که دولت، تمام بودجهٔ کلی تبریز رو همیشه به مقدار یک دهم بودجهٔ شهرهای دیگر پرداخت میکنه، و رئیس ها و معاون ها هم نصف اون بودجه رو میخورن، و نتیجه همین میشه. در حالیکه مثلا" در شهر شیراز، ساخت تمام مسیرهایش ۲ سال طول کشید، و ساخت متروی تهران رو خود دولت اعلام کرد که ۶ سال طول کشید، با اینکه مساحت شهر تهران ده برابر تبریز هست.
آخرین اخبار