توافقنامه امنیتی آلمان و اوکراین برای تداوم حمایت نظامی از کی‌یف

اوکراین و آلمان توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای امضا کردند که بر اساس آن برلین متعهد می‌شود تا زمانی که کی‌یف نیاز دارد به حمایت نظامی از آن ادامه دهد.

بر اساس توافقنامه همکاری امنیتی و حمایت بلندمدت بین آلمان و اوکراین، برلین متعهد است تا زمانی که نیاز باشد از کی‌یف حمایت کند، اما اوکراین موظف است که از این کمک‌ها مطابق با منشور سازمان ملل استفاده کند.

به گزارش راشاتودی، بر اساس این توافق، آلمان در نظر دارد تا زمانی که برای کمک به اوکراین در دفاع از خود، بازگرداندن تمامیت ارضی در مرز‌های شناخته شده بین المللی، تضمین آینده‌ای آزاد و دموکراتیک، و قادر ساختن اوکراین به ارائه خدمات به مردم و حفظ امنیت و عملکرد اقتصادی به حمایت مستمر ادامه دهد.

این توافق همچنین تصریح می‌کند که آلمان به مشارکت خود در هماهنگی حمایت بین‌المللی از اوکراین با شرکای خود در گروه تماس «رامشتاین» که مسئول هماهنگی کمک‌ها کی‌یف است، ادامه خواهد داد.

پیش از این، روسیه به کشور‌های حامی اوکراین هشدار داده بود که حمایت نظامی از اوکراین موازنه جنگ را تغییر نمی‌دهد و بر نتایج رویارویی مسلحانه تأثیر نمی‌گذارد، بلکه درد و رنج مردم اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
آلمانیا چشم دیدن اوکراینیا رو ندارن و فقط تحت فشار آمریکا مجبورن
آخرین اخبار