تحصیل ۵۰ هزار طلبۀ خواهر در ۵۰۰ مدرسۀ علمیه کشور

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در لرستان گفت: ۵۰ هزار طلبه در ۵۰۰ مدرسه علمیۀ خواهران مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

حجت‌الاسلام مجتبی فاضل  با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه‌های کشور گفت: از این تعداد بیش از هزار نفر در حوزه‌های علمیۀ خواهران لرستان مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

وی افزود: پانصد حوزۀ علمیه خواهران در کشور در عرصه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در سه مقطع دایر است که ۱۴ حوزه در لرستان فعال است.

حجت الاسلام فاضل گفت: در تلاشیم زمینۀ توسعۀ تحصیلات تکمیلی را بین بانوان طلاب فراهم کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر تألیف ۲۰ کتاب در لرستان به همت بانوان طلاب، عنوان کرد: این حوزه‌ها فضایی را برای کنشگری دربارۀ مسائل اجتماعی و پژوهشی ایجاد کرده است.

آقای فاضل همچنین بر ضرورت استفاده از مباحث روز و به قاعده در فراگیری علوم دینی تأکیدکرد و افزود: باید زمینه ارتقای مباحث علمی و مهارتی در حوزه‌های علمیه فراهم شود.

وی اظهارداشت: کانون خانواده نخستین مدرسه برای انتقال تعلیم و تربیت به فرزندان است و بانوان در کنار توجه به خانواده با رعایت موازین اسلامی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی حضور یابند.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به مهارت‌افزایی در حوزه‌های علمیۀ خواهران افزود: رسالت اصلی این حوزه‌ها مهارت‌افزایی علمی و اجتماعی طلاب با هدف تأثیرگذاری بیشتر در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از روز گذشته ۲۵ بهمن مهمان استان لرستان است.

برچسب ها: طلاب ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.