پاریس: تنش بین لبنان و اسرائیل خطرناک است

وزیر خارجه فرانسه تایید کرد که با وجود وضعیت خطرناک میان لبنان و رژیم صهیونیستی معادله هنوز به جای بی‌بازگشتی نرسیده است.

استفان سگورنه، وزیر امور خارجه فرانسه پس از شهید شدن چهار نفر در جنوب لبنان در حملات رژیم صهیونیستی و هلاکت یک سرباز صهیونیستی در اثر شلیک موشک از لبنان، گفت که وضعیت در لبنان خطرناک است، اما به نقطه بی بازگشتی نرسیده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سگورنه به مجلس ملی فرانسه گفت: فرانسه در حل مناقشه به ویژه برای جلوگیری از تشدید تنش و جنگ جدید در لبنان مشارکت دارد.

 وزیر امور خارجه فرانسه که در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی و لبنان پیشنهادی برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش‌ها ارائه کرده بود، افزود: وضعیت خطرناک است، اما به نقطه بی بازگشتی نرسیده است.

به گفته منابع دیپلماتیک، طرح سگورنه، توقف درگیری‌ها در دو طرف مرز، عقب نشینی رزمندگان حزب الله تا فاصله ده تا ۱۲ کیلومتری مرز و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ را که از سوی این کشور صادر شده است، تصریح می‌کند. 

منابع نزدیک به وزیر گفتند که وی پیشنهادات فرانسه را مستقیماً به مقامات عالی دو طرف تحویل داده است.

سگورنه روز چهارشنبه ادعا کرد که پاریس بی وقفه با تبادل پیام در همه جا کار می‌کند تا از گسترش دامنه درگیری در غرب آسیا جلوگیری کند.

 بر اساس آماری که خبرگزاری فرانسه تهیه کرده است، از آغاز تشدید تنش ها، حداقل ۲۴۸ نفر در جنوب لبنان شهید شده اند که ۱۷۷ نفر از اعضای حزب الله و ۳۳ غیرنظامی از جمله سه روزنامه نگار هستند. در اراضی اشغالی نیز با وجود سانسور اخبار و تعداد کشته شدگان، ارتش صهیونیستی هلاکت ده‌ها سرباز و ۶ شهرک‌نشین را تایید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار