دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز

با تلاش ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های روانسر و قصرشیرین در استان کرمانشاه، چهار شکارچی غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند و از آن‌ها لاشه یک سر بز وحشی، ۲ سر خرگوش و ۲ قطعه کبک کشف و ضبط شد.

پژمان فتاح پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین گفت : لاشه یک راس بز وحشی شکار شده توسط یک شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش زله زرد این شهرستان کشف و ضبط شد.

پژمان فتاح پور با بیان اینکه ماموران اجرای این اداره در حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت پناهگاه حیات وحش زله زرد موفق به شناسایی این شکارچی غیر مجاز شدند افزود: پرونده فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی این شهرستان شد.

وی گفت: بر اساس ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین گفت: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین در مناطق تحت مدیریت به طور جدی و مستمر انجام می‌شود لذا اهالی شهرستان می‌توانند تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آسیب‌های وارده و پیشگیری از بروز هرگونه تعارض انسانی به زیستگاه‌های بز‌های کوهی و سایر جانواران وحشی در مناطق تحت مدیریت این اداره گشت و کنترل خود را بصورت شبانه روزی افزایش داده تا دست غارتگران طبیعت را از زیستگاه‌های گونه‌های جانوری ارزشمند و حمایت شده این شهرستان کوتاه کند.

دستگیری ۳ نفر شکارچی غیرمجاز در شهرستان روانسر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان روانسر گفت: محیط بانان روانسر پس از دریافت یک گزارش مبنی بر حضور چند نفر شکارچی غیرمجاز و تعقیب وحوش در مناطق حوزه استحفاظی، بلافاصله عازم ارتفاعات بنی گز شده و طی هماهنگی با پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان با اجرای کمین در چندین نقطه موفق شدند این متخلفان را متوقف کنند.

جهانگیر امیری افزود: از این شکارچیان غیرمجاز لاشه‌های ۲ سر خرگوش، ۲ قطعه کبک وحشی و ۲ قبضه سلاح شکاری از نوع ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: متخلفان پس از هماهنگی با قاضی کشیک به بازداشتگاه انتقال یافته و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع داده شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان روانسر با قدردانی از همکاری با اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اضافه کرد: با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق قانون و مقررات به شدت برخورد خواهد شد .

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار