بری خطاب به هیئت فرانسوی: برو اول اسرائیل را قانع کن!

رئیس پارلمان لبنان به پیشنهاد نماینده فرانسه برای عقب نشینی ۱۰ کیلومتری حزب الله از مرز پاسخ داد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به پیشنهاد نماینده فرانسه برای عقب نشینی ۱۰ کیلومتری حزب الله از مرز و انجام مذاکرات برای آتش بس با اسرائیل، گفت: هیچ ترتیبات امنیتی بین ما وجود ندارد.

به گزارش روزنامه الاخبار، بری تاکید کرد: با توجه به عدم مذاکره در مورد یک قطعنامه جدید بین المللی و از آنجایی که قطعنامه ۱۷۰۱ چارچوبی است که هر اتفاقی را که در مرز می‌افتد را تنظیم می‌کند، بهتر است پیشنهاد‌هایی برای تفاهم‌های جانبی یا توافق‌های جایگزین ارائه نشود و می‌توان برای اجرای این تصمیم کار کرد.»

بری خطاب به هیأت فرانسوی گفت: بروید و اسرائیل را متقاعد کنید که قطعنامه بین المللی را اجرا کند، از نقاطی که هنوز اشغال کرده است عقب نشینی کند و تمام تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی را متوقف کند، آن وقت متوجه خواهید شد که لبنان به آنچه که موظف است متعهدتر است اگر طبق قطعنامه انجام شود.»

بری همچنین «پیشنهاد ترتیبات امنیتی را رد کرد» و گفت «چیزی به نام ترتیبات امنیتی بین لبنان و اسرائیل وجود ندارد.»

بری از هیئت فرانسوی پرسید: نقش یونیفل کجاست و چرا نظارت نمی‌کند؟

در مورد تأسیسات نظامی که باید حذف شوند، پاسخ بری این بود که «هیچ پایگاه نظامی قابل رویتی در جنوب وجود ندارد که نیاز به حذف آن‌ها داشته باشد». بری درباره استقرار نیرو‌های ارتش لبنان خاطرنشان کرد: «سربازان ارتش به جنوب و همچنین هر منطقه در لبنان وارد می‌شوند و ارتش بدون دخالت کسی هر سلاح قابل مشاهده‌ای را توقیف می‌کند».

هیأت مجدداً تأکید کرد که آنچه ارائه می‌کند، ایده‌هایی است که با طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قابل اصلاح و توسعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
لبنانیا حواسشون باشه حزب الله همونطور که میتونه کمکشون کنه میتونه کمک نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بری برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
لبنانیا خیلی حواسشون باشه و حد خودشونو نیگر دارن و برا حزب الله روداری و پر رویی نکنن که حزب الله بره کنار و اجازه اشغال دوباره لبنان رو به اسرائیل بده
آخرین اخبار