نصب المان‌های ارزشی در میدان امام (ره) همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: به زودی نشانه‌های ارزشی در میدان امام شهر همدان نصب خواهد شد.

حامد جلیلوند گفت: بنا داریم تا عید نورز سال ۱۴۰۳ تعدادی نشانه‌های (المان) ارزشی را در موزه میدان امام نصب کنیم.

او با بیان اینکه میدان امام یک مکان گردشگری ویژه است، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع برآن هستیم که موزه را فعال‌تر از گذشته کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: برای فعال کردن موزه باید میراث فرهنگی پای کار آمده و از این فضایی که ایجاد شده حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

جلیلوند گفت: برنامه اصلی که قرار بود در این موزه برقرار شود، این بود که یک راوی را برای روایتگری تاریخ همدان، تاریخچه اجناس ارزشمند و اجسادی که در آنجا مدفون بوده‌اند، بگمارند.

او با تاکید بر اینکه رونق این موزه وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی است، گفت:، اما سازمان میراث‌فرهنگی برای رونق بیشتر این موزه و پیشنهاداتی از این قبیل پای‌کار نیامد، اگر سازمان میراث‌فرهنگی در خصوص این موضوع با ما همکاری کند این مکان فعال‌تر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: این موزه با پیشنهاد سازمان میراث‌فرهنگی و با همکاری شهرداری ساخته شد، اما به دلیل اعتبارات پائین سازمان میراث‌فرهنگی، هزینه و ساخت این موزه به عهده شهرداری بوده است.

جلیلوند با اشاره به این ظرفیت بالا در شهر همدان برای جذب گردشگران، گفت: این ظرفیت‌ها در کشور‌های اروپائی به این اندازه یافت نمی‌شود، اما همانطور که مشاهده می‌کنید آن‌ها از همان پتانسیل پائین هم بهره‌وری بالایی را می‌برند.

او با بیان اینکه فلسفه ساخت موزه در ابتدا، گماردن یک راوی ۲۴ ساعته در آنجا برای بهره‌وری بالا از ظرفیت‌های تاریخی شهر همدان بود، گفت:، اما متاسفانه این نظر، هیچ‌وقت اعمال نشد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: اگر سازمان میراث‌فرهنگی با برپایی نمایشگاه‌هایی این مکان را جذاب‌تر کند، مردم بیشتر جذب آنجا شده و با شلوغی این موزه و محوطه اطراف آن، فضا برای حضور افراد ولگرد و معتاد ناامن‌تر می‌شود.

جلیلوند در ادامه به ساخت این موزه و ختم پیاده‌راه‌ها به این مکان یک نظر ایده‌آلی بود، اشاره کرد و گفت: این مکان می‌توانست یک فضای آرمانی برای جذب گردشگری باشد، اما باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تمهیداتی در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.