برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی، با همراهی دانشگاه‌ها و نهاد رهبری در دانشگاهای استان و صداوسیمای سیستان و بلوچستان خبر داد.

عباس صفدری  بیان کرد: این دوره از مسابقات با حضور 35 تیم برگزار می‌شود.

صفدری افزود: در این دوره از مسابقات ۱۲۵  نفر از دانشجویان دانشگاه های سطح استان در قالب 35 تیم شرکت کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زمان برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات را ۲۶ بهمن ماه اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشکاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابتکارات فرهنگی-ترویجی جهاددانشگاهی در میان دانشجویان کشور، نقش پررنگی در ترویج فرهنگ مناظره و تفهیمی داشته است.

وی اظهار کرد: این مسابقات ضمن طرح سوالاتی بنیادین و مهم در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، محیط‌زیستی، اخلاقی، سیاسی و … در اذهان نخبگان، ظرفیت اندیشه‌ورزی و هم‌اندیشی این قشر دغدغه‌مند را برای پاسخ به این پرسش‌ها آماده می کند.

صفدری گفت: امسال بطور ویژه در مسیر مردمی سازی حکمرانی در استان توجه ویژه ای به چالش های استان در گزاره هایی که تیم ها حول آن به رقابت می پردازند شده است.

وی تصریح کرد: گزاره ها موضوعاتی نظیر کاهش سهمیه سوخت ، کشاورزی ،تقسیم استان ،مناطق آزاد ،سطح آموزش ، افراد فاقد شناسنامه و ده ها مورد دیگر را شامل می شود.

صفدری خاطرنشان کرد: از اهداف این مسابقه، ترویج فرهنگ کاوشکری میان دانشجویان است. چرا که دانشجویان درمسیر تحقیقاتی که برای دفاع از موضع خود نسبت به گزاره‌ها انجام می‌دهند، فرآیند صحیح تحقیق و تفحص از منابع معتبر را به نحوی عملیاتی می‌آموزند. طبیعتاً کسب این توانایی می‌تواند در تحلیل دقیق‌تر مسائل روز هم به آن‌ها کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار