تامین بخش اعظم تجهیزات نفت، گاز و پزشکی در داخل کشور

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد: بخش اعظم تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پالایشگاه ها، نیروگاه ها و پزشکی در داخل کشور تولید می شود.

سیدمحمد موسوی معاون صنایع ، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح بزرگترین مرکز صدور گواهینامه استاندارد و آزمایشگاه ضد مواد انفجاری، انرژی وتجهیزات صنعتی خاورمیانه در استان البرز افزود: امروز ۷۰ درصد تجهیزات نفت و گاز پالایشگاه عسلویه توسط ایرانیان ساخته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این تجهیزات در استان البرز تولید و در اختیار پالایشگاه ها وسایر صنایع قرار می گیرد؛ شیرآلات سنگین صنعت نفت وگاز کشور تولید داخل است؛ امروز نخبگان و دانشمندان ایرانی در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی جزو سرآمدان جهان هستند.

وی گفت : از سه میلیارد دلار بازار تجهیزات پزشکی کشور؛ یک و نیم میلیارد دلار آن محصولات ایرانی تشکیل می دهند؛ در حوزه الکترو موتورها، تجهیزات نیروگاهی و سایر بخش ها متخصصان و کارشناسان ایرانی متحمل زحمات فراوانی شده اند.

معاون وزارت صمت افزود: در حوزه های مختلف صنعتی گام های بلندی با کمک ۲ بخش صنعت و دانشگاه برداشته شده است؛ همکاری خوب بین وزارتخانه های صمت ، نیرو ، نفت ،بخش خصوصی و سازمان ملی استاندارد به تولید محصولات و تجهیزات ارزشمند انجامیده است.

نقش بخش خصوصی در پویایی اقتصادی کشور

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این آیین با اشاره به اهمیت تولید کیفی در جهان گفت : امروز بخش خصوصی نقش موثری در پویایی تولید و اقتصاد کشور دارد.

پیام باقری افزود: بخش صنعت به نقشه جامع نیاز دارد تا بتواند در عرصه بین المللی ، خلق ثروت و ارزش افزوده در سطح جهان به خوبی نقش آفرینی کند.

وی راه اندازی آزمایشگاه های مرجع برای سنجش کیفیت کالاها را موثر دانست و گفت : امروز الزامات کیفی ، ایمنی و زیست محیطی حرف اول را در بازار های جهانی می زند که باید آنها را رعایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار