عصبانیت نخست وزیر اسکاتلند از سکوت انگلیس دربرابر قتل‌عام غزه

نخست وزیر اسکاتلند با ارسال نامه‌ای به دولت انگلیس گفت: به خاطر قتل‌عام زنان و کودکان در غزه، دولت انگلیس باید سر خود را پایین بیاندازد.

حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند به دولت انگلیس به دلیل موضع آن در قبال جنگ اشغالگرانه اسرائیل علیه غزه که تاکنون هزاران شهید را به جا گذاشته است، انتقاد کرد.

براساس گزارش عربی پست، حمزه یوسف در یک پست در پلتفرم X نوشت: دولت انگلیس باید از شرمساری سر خود را پایین بیاندازد، زیرا ما شاهد قتل عام هزاران زن و کودک در مقابل چشمانمان در نوار غزه هستیم.

او در پست خود نقل قول‌هایی از نامه‌ای که استفن فلین، رهبر حزب ملی اسکاتلند در پارلمان انگلیس به ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و کِر استارمر، رهبر حزب کارگر فرستاده بود را پیوست کرد. یوسف از آن‌ها خواست تا از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری در غزه حمایت کنند. نخست وزیر اسکاتلند همچنین در پست خود اعلام کرد که بی میلی استارمر و سوناک برای درخواست آتش بس فوری هرگز فراموش یا بخشیده نخواهد شد.

اظهارات حمزه یوسف در حالی بیان می‌شود که شهر رفح شاهد شب خونینی بود که طی آن ده‌ها شهید و مجروح در نتیجه حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی با بی توجهی آشکار این رژیم به هشدار‌های بین المللی به شهادت رسیدند.

رفح جایی است که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در نتیجه تهاجم و بمباران ویرانگر صهیونیست‌ها در آن پناه گرفتند و آخرین پناهگاه برای آن‌ها است. از زمان آغاز عملیات زمینی ارتش صهیونیستی در ۲۷ اکتبر، اشغالگران ساکنان را مجبور کردند که از شمال و مرکز نوار غزه به سمت جنوب آن بروند و ادعا می‌کنند که آن‌ها مناطق امن هستند، اما از بمباران خانه‌ها، اتومبیل‌ها و بیمارستان‌ها دریغ نکرده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درودبه شرف ووجدان بیدارتو دردوبلات توجون ایرانی های خودفروخته وخائن واسرائیل وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این بدبخت اسکاتلندی خواب است انگلیس به طرفداری صهیونیسم با ائتلاف آمریکایی با یمن در دریای سرخ درحال جنگ است برو صورتت را بشور خواب زده شده ای
آخرین اخبار