تشکیل پرونده در تامین اجتماعی برای ۶۴۵ زوج نابارور چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تشکیل پرونده برای ۶۴۵ زوج نابارور استان در تامین اجتماعی خبر داد.

مصطفی فلاحی گفت: سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری به منظور ارائه بهتر خدمات به زوج‌های نابارور، بسته خدماتی درمانی برای این زوج‌ها در نظر گرفته است تا بخشی از هزینه‌های درمانی از جیب بیماران کاسته شود و با دریافت بهترین خدمات بتوانند نسبت به درمان و در نهایت فرزندآوری به عنوان یکی از اهداف قانون جوانی جمعیت عمل کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تشکیل پرونده برای ۶۴۵ زوج نابارور این استان از شهریور پارسال تاکنون خبر داد و گفت: در حوزه خدمات دولتی تا ۹۰ درصد تعرفه‌ها و در مراکز خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌ها در قالب این بسته حمایتی به زوج‌های نابارور خدمات رایگان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه درصد ناباروری در این استان بیشتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: بر اساس آخرین آماری که در این خصوص منتشر شده درصد ناباروری در کشور ۱۹ و در استان ما ۲۱ درصد است و از همین رو مراجعات برای دارو‌های ناباروری در استان بیشتر است از همین رو انتظار می‌رود برای این استان سهم بیشتری از خدمات و دارو اختصاص یابد.

فلاحی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال هزینه‌هایی که به یک مرکز ناباروری استان برای درمان زوج‌های دارای پرونده پرداخت کردیم، بیش از ۱۵ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: همچنین هزینه‌هایی که برای تامین یک قلم داروی (آی. دی. آی. جی) برای زوج‌های نابارور استان تقبل کردیم در شش ماهه نخست امسال ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.