بارش‌های چشمگیری در راه زنجان است

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر وقت چهارشنبه وارد استان می‌شود و میزان بارندگی‌های خوبی از فعالیت این سامانه انتظار می‌رود.

مرتضی قدیمی با بیان اینکه بارش‌های چشمگیری در راه زنجان است گفت:‌ این سامانه، فعالیت خود را با بارش های باران در اغلب مناطق استان و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داد و بارش ها در برخی نواحی سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز شرایط جوی نسبتا پایدار و آسمان صافی را در مناطق مختلف استان شاهد خواهیم بود که گاهی با وزش باد ملایم همراه می‌شود.

قدیمی اظهار داشت: از اواخر وقت امروز پوشش ابرها در آسمان زنجان افزایش می یابد و فردا نیز عمدتا ابری خواهد بود و سرعت وزش باد نیز با افزایش چشمگیر به حد نسبتا شدید می رسد.

وی تصریح کرد:‌ تا روز چهارشنبه نوسان دمایی در استان نخواهیم داشت و از روز پنجشنبه دمای بیشینه و از روز شنبه هفته آینده کمینه دما کاهش خواهد یافت.

قدیمی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته روستای خیرآباد با دمای هوای منفی پنج درجه و چورزق در طارم با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی گفت: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان ۲ درجه سانتیگراد ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان یک و ۱۸ درجه، ابهر منفی یک و ۱۸ درجه، ‌ خرمدره یک و ۱۳ درجه، آببر ۱۰ و ۲۳ درجه، قیدار سه و ۱۳ درجه، حلب منفی سه و ۱۸ درجه، گرماب منفی ۲ و ۱۶ درجه و ماهنشان یک و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.