مهابادی: ابقای قلعه نویی تصمیم درستی است/ ۴ بازیکن جوان در حد تیم بزرگسالان هستند

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظرم قلعه نویی شناخت خوبی از تیم‌های آسیایی پیدا کرده و ابقای او تصمیم درستی بوده است.

داوود مهابادی پیشکسوت فوتبال درباره ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ملی ما در این دوره از مسابقات شایستگی این را داشت که به فینال برود و قهرمان شود. تیم قطر از نیرو‌های خود بهتر استفاده کرد و بازیکنان ما فرصت سوزی کردند و هم اشتباهات فنی داشتیم.

او افزود: به هر حال بازیکنان ما در دقایقی از بازی اکرم عفیف را کنترل نکردند و او هر کاری دلش خواست انجام داد و او تقریبا در هر ۳ گل تاثیر داشت. اگر ما روی این مسائل بهتر عمل می‌کردیم در آن صورت می‌توانستیم برنده باشیم. بعد از اینکه گل اول را به قطر زدیم ۲۰ الی ۲۵ دقیقه‌ای ما بی تفاوت بازی کردیم و فکر کردیم که راحت می‌توانیم بازی را ببریم، اما وقتی ۲ بر یک عقب افتادیم شرایط برایمان سخت شد.

مهابادی درباره ارزیابی اش از  ابقای قلعه نویی در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: به هر حال قلعه نویی مربی خوبی است و در فوتبال باشگاهی ما جزو پرافتخارترین مربیان است. به هر حال بررسی و آنالیز نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برعهده فدراسیون فوتبال و کارشناسان است. من امیدوارم تیم ملی فوتبال  در مسیر جام جهانی موفق باشد. با توجه به  اینکه قلعه نویی آشنایی بیشتری  از تیم‌های آسیایی در جام ملت‌ها پیدا کرد، تاثیر مثبتی بر شناخت او از حریفان  گذاشته است. به نظرم ابقای قلعه نویی تصمیم درستی است.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال را چطور می‌بیند، گفت:  جوانگرایی بستگی به این دارد که چقدر بازیکن جوان در حد تیم ملی داشته باشیم. به نظرم تیمی که به جام ملت‌های آسیا رفت شاید ۲، ۳ بازیکن دیگر  شایسته حضور در این تیم را داشتند و بقیه نفرات ما جزو بهترین‌ها بودند. بعید می‌دانم جوانگرایی به صورت کلی در تیم ملی رخ بدهد و باید به مرور زمان این کار را کنیم. واقعیتش این است که پشت این تیم ملی ما یک تیم قوی نداریم و بهترین تیمی که می‌تواند در ۶، ۷ سال آینده جای بازیکنان تیم بزرگسالان را بگیرد تیم ملی نوجوانان با سرمربیگری حسن عبدی است و آن نسل خوبی محسوب می‌شود. بازیکنان جایگزین خیلی کم هستند و شاید ۳، ۴ بازیکن در حد تیم ملی بزرگسالان باشند.

او درباره اینکه نباید چند بازیکن جوان به جام ملت‌های آسیا می‌بردند که میدان دیده شوند، گفت: مهم این است که ما به تورنمنت‌های قوی برویم و با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم که بازیکنان جوان در آن مسابقات آب دیده شوند. اگر بخواهیم در بازی‌های رسمی سطح پایین برویم جوانان خیلی پخته نمی‌شوند. باید بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی تدارک ببینند.

مهابادی درباره برنامه تیم ملی فوتبال برای موفقیت در مسابقات آینده گفت: باید بازی‌های تدارکاتی زیادی داشته باشیم.  به نظرم تیم‌های پایه ما در تورنمنت‌هایی مثل کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه  شرکت کنند این موضوع می‌تواند به بازیکنان  جوان ما کمک کند تا بتوانند جایگزین خوبی برای  بزرگتر‌ها در تیم ملی فوتبال شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار