روند صعودی مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان‌ سمنان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از ثبت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در این استان حدوداً ۷۰۰ هزار نفری خبر داد .

محمدکاظم امیدیان مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان  اظهار کرد: مراجعه‌ها به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان از ابتدای سال تا کنون بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌ها سال قبل نیز افزایش داشت، ادامه داد: سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن، میزان مراجعه‌ها به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در استان سمنان بیش از ۲۰ درصد افزایش داشت.

او از میزان بالای رضایت مردمی از خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان خبر داد و بیان کرد: حمایت‌های دولت از سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی سبب شد زمینه برای خدمات‌دهی بهتر به بیمه‌شدگان این سازمان فراگیر چه در سطح ملی و چه در استان سمنان، بیش از پیش فراهم شود.

وی از مدیریت درمان به‌عنوان متولی درمان بیمه‌شدگان نام برد و گفت: استان سمنان به‌دلیل صنعتی بودن و تعدد نیروی کارگری و بیمه‌شده، یکی از استان‌های مهم در حوزه تامین اجتماعی است. آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کشور معمولاً ۵۲ تا ۵۳ درصد است و این آمار در استان سمنان ۷۳ تا ۷۴ درصد است.

امیدیان از ارائه خدمات درمانی رایگان در تمام مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در استان و کشور خبر داد و اظهار کرد: اکنون دو بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی در استان وجود دارد که همه خدمات آن برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی رایگان است.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام حسین شاهرود از مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی است که در گذشته به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واگذار شده است، گفت: براساس تفاهم‌نامه بسته‌شده، این بیمارستان همچنان بیمارستان ملکی تامین اجتماعی است و مسئولان دانشگاه موظفند همه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را کاملاً رایگان ارائه دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به رعایت نشدن برخی تفاهم‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، افزود: دو هفته قبل در همین ارتباط نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود داشتیم و قرار است مشکلات پیش‌آمده حل و خدمات رایگان ارائه شود.

وی با اشاره به مالکیت تامین اجتماعی استان بر بیمارستان شفا در سمنان، بیان کرد: همه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار