واکنش هریس به نگرانی‌ها درباره سن بایدن: من آماده خدمت هستم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نگرانی رای دهندگان درباره سن بایدن اعلام کرد که آماده هدایت دولت است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه توسط وال استریت ژورنال منتشر شد، اظهار داشت که او آماده است تا به وظایف خود در مورد دلهره رای‌دهندگان در مورد سن جو بایدن و دمانس روانی او عمل کند و آماده هدایت دولت است.

هریس ضمن تاکید بر «ظرفیت خود برای رهبری» گفت: «من آماده خدمت هستم. در این مورد بحثی وجود ندارد.»

این اظهارات دو روز قبل از انتشار گزارش رابرت هور، بازپرس ویژه دادگستری، بیان شد که به بررسی دقیق رفتار بایدن با اسناد طبقه‌بندی شده و تشدید نگرانی‌ها در مورد توانایی‌های شناختی رئیس ۸۱ ساله دولت و توصیف او به‌عنوان «مردی سالخورده با حافظه ضعیف» پرداخت.

پیش از این، پزشک سابق باراک اوباما و دونالد ترامپ خواستار آزمایش توانایی‌های شناختی بایدن شده بود. دیروز «مارتین ماکاری» استاد دانشگاه و جراح بیمارستان جانز هاپکینز تایید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علائم بیماری زوال عقل تهاجمی را دارد.

بایدن به دلیل سن بالا و از دست دادن توانمندی‌های ذهنی در ماه‌های گذشته زیر تیغ انتقادات قرار داشته و عده‌ای معتقدند که او صلاحیت ذهنی کافی برای اداره امور را ندارد.

او با ۸۱ سال سن، پیرترین رئیس‌جمهور مستقر آمریکاست. چنانچه او در انتخابات ماه نوامبر یک دوره دیگر برای ریاست‌جمهوری انتخاب شود در پایان دوره ریاست‌جمهوری ۸۷ ساله خواهد بود.

پیش از این نیز «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفته بود که کنفرانس خبری بایدن نشان داد که او برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
جوانگرایی کنند.
آخرین اخبار