حدود ۹۰ درصد آمریکایی‌ها بایدن را پیرتر از آن می‌دانند که به کاخ سفید بازگردد

طبق نظرسنجی جدیدی که منتشر شد، ۸۶ درصد آمریکایی‌ها رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را مناسب دوره دوم ریاست جمهوری خود نمی‌دانند.

پس از ورود عنصر جدیدی به رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا طی هفته‌های گذشته، یعنی سن، یک نظرسنجی جدید نتایج ناخوشایندی را برای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور به همراه داشت.

این نظرسنجی که توسط ABC News / Ipsos در ۹ فوریه انجام شد، نشان داد که ۸۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که بایدن، که ۸۱ سال سن دارد پیرتر از آن است که برای ماندن در دوره دوم ریاست جمهوری به کاخ سفید بازگردد.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که بایدن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق هر دو  پیر هستند. نظرسنجی‌های قبلی انجام شده در چند ماه گذشته نشان می‌داد که رای دهندگان سن بایدن را عامل مهم و اساسی در توانایی او برای خدمت به کشور می‌دانند.

در سپتامبر گذشته، نظرسنجی انجام شده توسط‌ ای بی سی نیوز و واشنگتن پست نشان داد که ۷۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که رئیس جمهور کنونی برای دوره دوم ریاست جمهوری پیر است، در حالی که ۴۹ درصد در مورد ترامپ همین را گفتند.

شایان ذکر است که بایدن (۸۱ ساله) مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رود که نامزد انتخابات شده است، در حالی که رقیب احتمالی جمهوری خواه او ۷۷ سال سن دارد. لغزش‌های کلامی اخیر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا موضوع کهولت سن او و ضعف عقلی‌اش را آشکار کرده است.

گزارش رابرت هور، بازپرس ویژه در مورد رسیدگی بایدن به برخی اسناد محرمانه که چند روز پیش منتشر شد، شکست دیگری برای استاد کاخ سفید بود. در این گزارش، رئیس جمهور به عنوان «مردی مسن با نیت خوب، اما حافظه ضعیف» توصیف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار