۱۵ نقطه حادثه خیز در استان قزوین اصلاح می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۱۵ نقطه پرحادثه در استان تاکنون شش نقطه اصلاح شده و مابقی در یک سال آینده اصلاح و ایمن می‌شود.

جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در مراسم افتتاح ۲۴ طرح راهداری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار برگزار شد، گفت: امسال تعداد ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.  

وی بیان کرد: این طرح‌ها شامل ۹ پروژه نگهداری راهها، دو طرح نگهداری ابنیه فنی، دو پروژه ایمنی و حریم راه و یک آشیانه ماشین آلات مجموعا با ۳۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.  

حق لطفی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۳۳۸ پروژه بهسازی و احداث راه روستایی ۱۶۰ روستا با ۱۲۸۷ میلیارد تومان اجرا شده و بیش از ۴ هزار و ۴۳۳ خانوار از خدمات زیربنایی برخوردار شدند.  

وی گفت: بهسازی و احداث ۲۹ راه روستایی و اجرای پروژه در ۱۰ روستا با ۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های اجرا شده در بخش روستایی استان قزوین است.  

حق لطفی گفت: استان قزوین در کریدور شمال و شمالغرب واقع شده و در ارتباط ترافیک شهر‌های شمال به غرب کشور تاثیرگذار است.  

وی اظهارداشت: امسال ۳۱۴ میلیون تردد در استان ثبت شد که ۸ درصد افزایش داشتیم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: در استان ۳۹ مجتمع خدماتی و رفاهی به مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع راه اندازی شده که ۳ هزار شغل ایجاد کرده است.  

وی گفت: ۲۱ مجتمع نیز با ۴۵۰ هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است که تا سال آینده ۵ مجتمع دیگر افتتاح می‌شود.  

حق لطفی افزود: همچنین با اجرای ۴۲۰ هزار تن آسفالت در استان نسبت به توسعه و بهسازی و احداث جاده اقدام شده است.  

وی اظهارداشت: در استان ۱۵ نقطه حادثه خیز داشتیم که در دو سال باید اصلاح شود که امسال ۶ نقطه اصلاح شده و یک نقطه نیز تا ماه آینده اصلاح خواهد شد.

حق لطفی بیان کرد: ۸ نقطه پر حادثه تا پایان سال اصلاح و ایمن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.